سرم پوست

سرم چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که شما آن را بعد از شستشوی پوست و قبل از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده می‌کنید. سرم ترکیبات قوی را مستقیم به پوست می‌رساند.

سرم از مولکول‌های کوچکی ساخته شده تا بتواند در عمق پوست نفوذ کند و مقدار زیادی از مواد مفید را به پوست برساند. همین ویژگی‌، باعث شده سرم وسیله‌ای مناسب برای هدف قرار دادن آسیب‌هایی مثل چین و چروک‌ها باشد.

سرم پوست چیست؟

سرم های پوستی محصولات سبک وزنی هستند که غلظت بالایی از مواد مغذی و مناسب برای سلامت پوست را در خود دارند. این محصولات به سرعت جذب پوست می‌شوند و بعد از پاکسازی پوست، بهترین گزینه برای مراقبت از پوست محسوب می‌شوند.

سرم پوست انواع مختلفی دارد که هرکدام دارای هدف و ترکیبات منحصر به فردی هستند. برخی از سرم ها به روشن شدن پوست و یا کاهش لکه‌ها کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر تقویت آبرسانی یا مبارزه با علائم پیری تمرکز دارند.

سرم پوست برای چه افرادی مفید است؟

به طور کلی، تمام کسانی که قصد مراقبت از پوست خود را دارند، لازم است از سرم پوست استفاده کنند. بسیاری از افراد از سرم پوست به عنوان یک جایگزین برای کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می‌کنند. اما باید در نظر داشت که این محصول نمی‌تواند تمام احتیاجات یک پوست خشک را برطرف سازد. در همین راستا، کسانی که پوست خشک دارند، می‌توانند در کنار سایر نرم کننده‌های کرمی، از سرم پوست برای جلوگیری از چین و چروک و پیری استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از سرم های پوستی می‌توانند چربی پوست را کنترل کرده و به متعادل سازی میزان چربی کمک کنند. یکی دیگر از مواردی که در رابطه با سرم‌ها باید به آن دقت کنید، استفاده منظم از این محصولات است. سرم های خوب دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که به تقویت و بازسازی پوست کمک شایانی می‌کنند.

مزایای استفاده از سرم پوست چیست؟

هر نوع آسیبی که به لایه بیرونی پوست وارد می‌شود، اعم از لکه‌های قهوه‌ای، چین و چروک، آفتاب سوختگی و … می‌توانند با سرم‌هایی که خاصیت بازسازی پوست را دارند، جبران شده و از بین بروند. باید در نظر داشت که سرم‌ پوست روند ترمیم و بازسازی را تسریع می‌کند، اما هر اندازه که ایجاد این مشکلات در دوره طولانی‌تری صورت گرفته باشد، رفع آنان نیز طولانی‌تر خواهد بود. معمولا متخصصان پوست می‌گویند که استفاده مستمر از سرم پوست در دوره ۶ تا ۱۲ ماه می‌تواند تمام آسیب‌های پوستی را از بین ببرد. یکی از موارد مهم در زمان استفاده از سرم‌ها، این است که حتما از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید تا پوست شما در مقابل اثرات منفی آفتاب به خوبی محافظت شود.

مواد تشکیل دهنده سرم پوست

از آنجایی که سرم ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ترکیبات و فرمولاسیون آنها با هم یکسان نیست، به طور معمول شما یکی از موارد زیر را در ترکیبات آنها مشاهده خواهید کرد.

۱- ویتامین C

این یک ماده رایج برای ضد پیری است، بنابراین اگر اواخر دهه ۳۰ و ۴۰ هستید، از یک سرم با این ترکیب استفاده کنید. نه تنها کلاژن می سازد بلکه ایمنی پوست را نیز تقویت می کند.

سرم ویتامین C یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

ویتامین c مشخصات ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین c برای پوست عارضه‌ی جانبی خاصی ندارد و بیشتر مردم می‌توانند آن را استفاده کنند. فقط در برخی موارد نادر، افرادی که حساسیت پوستی شدیدی دارند ممکن است کمی سوزش احساس کنند.

 پوست را روشن می‌کند.

سرم ویتامین c به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن تیرگی و کدر بودن پوست می‌شود و به پوست درخشش جوانی می‌دهد.

قرمزی پوست را کاهش می‌دهد

ویتامین c برای درمان درجه‌های مختلف التهاب پوستی، اثرهایی مثبت داشته است. سرم ویتامین c با کاهش قرمزی پوست رنگ پوست را یکنواخت می‌کند.

با اینکه ممکن است شما از ویتامین c در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما، تضمینی نیست که این مواد به پوست‌تان برسد. استفاده از سرم و سایر محصول‌های موضعی بهترین روش مستقیم برای رساندن ویتامین به پوست است.

۲- اسیدهای هیالورونیک

بدون استفاده از سنگینی کرم ها و غیره یک راه عالی برای درمان پوست خشک و کم آب وجود دارد و آن استفاده از سرم پوست حاوی اسیدهای هیالورونیک می باشد که توسط آن سطوح آب طبیعی پوست را به دام می اندازد و این اطمینان را به شما می دهد که هیچ پوست رطوبت خود را از دست نمی دهد.

فواید و مزایای هیالورونیک اسید برای پوست

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار است؛ به علاوه مانعی در برابر میکروارگانیسم‌ها است و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این ماده جایگزین مناسبی برای کاهش حجم برخی از نواحی بدن است که دچار چین و چروک و فرورفتگی شده‌اند.

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین و چروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود؛ همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید موثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. از دیگر فواید این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاهش و بهبود چین و چروک‌ پوست
  • جوانسازی و درخشش پوست
  • آبرسانی و ترمیم بافت پوست
  • ایجاد پوستی نرم و لطیف

تزریق ژل هیالورونیک اسید

امروزه بسیاری از انواع ژل یا فیلر قابل تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن نیز در کشور موجود می‌باشند که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. این مواد، پس از تزریق، بافت مورد نظر را به افزایش کلاژن و آبرسانی بیشتر تحریک می‌کند. در نتیجه حتی پس از اتمام ماندگاری ژل، فرم و حجم بهتری نسبت به قبل از تزریق شاهد خواهیم بود.

۳- آنتی اکسیدان ها

برای محافظت از پوست در برابر استرس و آسیب های محیطی ضروری هستند. بنابراین بتاکاروتن و چای سبز عصاره هایی هستند که باید مراقب آنها باشید زیرا آنها به عنوان سرم های خانگی در بین مصرف کنندگان است و این در حالی است که توت، انار و عصاره هسته انگور از دیگر مواد فعال می باشند.

 

آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای در محصولات مراقبتی پوست و آرایشی استفاده می شوند.

معمولا در بسیاری از لوزام آرایشی یا برای ان هایی که مشکلات پوستی دارند، مثلا ضد چین و چروک و یا پیری پوست، بسیار کاربرد دارند.

درباره آنتی اکسیدان ها چه می دانید؟

واژه آنتی اکسیدان روی صنعت زیبایی بسیار تاثیر داشته است.

اما خیلی ها دقیقا از این ماده و فواید آن خبر ندارند.

در واقع یک ماده ایست که آسیب های پوستی شما را در صورت بودنش، ترمیم می کند.

خصوصا هم در میوه ها و سبزیجات می باشد که با مصرف آن ها این ماده را در بدن خود تامین کرده اید.

آنتی اکسیدانها و رادیکال های آزاد بدن :

برای اینکه درک کامل تری از انتی اکسیدان پیدا کنید، باید رادیکال های آزاد هم بشناسید.

رادیکال های آزاد مولکولهای ناپایداری هستند که الکترون از دست می دهند.

این مولکول های ناپایدار با پروسه عادی بدن تولید می شوند مثلا با هضم غذا.

زمانی که بیش از حد در برابر نور خورشید قرار می گیرید، آلودگی هوا، اشعه، دود سیگار و غیره، این ها تولید می شوند.

این فری رادیکال ها مسئول ایجاد التهاب و پیری زودرس پوست و بدن می باشند، از جمله پوست.

با انتی اکسیدان ها می توان این رادیکال ها را از بدن خارج کرد و از وارد شدن آسیب به سلول های پوستی جلوگیری کرد.

مزایای وجود انتی اکسیدانها در مواد مراقبتی یا آرایشی چیست؟

یک غذای سالم و تازه برای پوست به حساب می آیند.

تحقیقات بسیاری انجام شده که بودن این ماده در رژیم غذایی را تایید می کنند.

می گویند به جلوگیری از پیری پوست بسیار کمک می کند. در ضمن بدن سالمی به مدت طولانی برایتان به همراه دارد.

بسیاری از این محصولات پوستی با فرمولاسیونی که دارند، مزایای بسیاری به طور مستقیم برای پوست به همراه دارند.

۴- سرم های آبرسان

هدف سرم پوست آبرسان درست مانند نام آن است، سرم های آبرسان به تزریق پوست با رطوبت اضافی برای تکمیل مرطوب کننده شبانه به پوست های خشک کمک می کنند. افرادی که باید از آن استفاده کنند شامل کسانی که پوست خشک دارند کاندیدای ایده آل برای استفاده از سرم آبرسان و مرطوب کننده هستند.

شاید کمی تعجب آور باشد اما به انواع پوست چرب و حتی پوست مستعد آکنه نیز می توانند از برخی از آبرسانی های هدفمند بهره مند شوند و شاهد نتایج بی نظیر بعد از استفاده آن باشند. سرم پوست برای پوست های بسیار چرب نیز قابل استفاده است و هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

سرم آبرسان پوست چرب :

این محصولات دارای پایه آب بوده و بسیار سبک می باشند. از همین رو انتظار می رود که سریعا جذب پوست شوند. این سرم ها فاقد چربی و مواد جوش زا هستند لذا نگرانی در خصوص آکنه و بروز جوش نخواهید داشت. در ترکیبات این سرم آبرسان مواد مغذی و ویتامین های بسیاری از جمله ویتامین E و ویتامین D را می توان مشاهده نمود.

سرم آبرسان پوست خشک :

آبرسان های این گروه به نسبت چرب تر می باشند و سنگین تر نیز هستند. این گروه از آبرسان ها دارای ترکیبات ریزی هستند. و قادر هستند تا بافت های زیرین پوست را نیز آبرسانی نمایند. عملا پس از استفاده از سرم آبرسان پوست سویلیفت نیازی به مرطوب کننده نخواهید داشت. و همین مورد آب مورد نیاز پوست شما را تامین می نماید.

سرم آبرسان پوست مختلط :

سرم های آبرسان این نوع از پوست ها دارای ساختار و ترکیبات خاصی می باشند. عموما این سرم ها فاقد چربی هستند اما امکان هیدراته نمودن کامل پوست را فراهم می آورند. آبرسان های قوی برای این افراد پاسخگویی خوبی دارد و عملکرد مرطوب کنندگی را نیز از خود نشان می دهد.

به صورت کلی توصیه می شود که همراه با استفاده از سرم آبرسان پوست سویلیفت به عنوان روتین روزانه تلاش نمایید تا از طریق رژیم غذایی نیز آب مورد نیاز پوست را فراهم آورید. لذا مصرف میوه و سبزیجات می تواند کمک بسزایی به شما نماید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن