بهترین ماسک صورت برای لک و جوش چیست؟

عکس ماسک صورت برای لک و جوش

ماسک صورت یکی از بهترین و آسوده ترین راه های مراقبت از پوست است که به عنوان یک روتین پوستی مناسب می توانید از آن استفاده کنید. از این رو در این مطلب با تعریف ماسک صورت، مزایا استفاده از ماسک صورت، انواع ماسک های صورت خانگی و ضد جوش و طرز تهیه آنها آشنا شده و بهترین ماسک صورت برای لک و جوش را به شما معرفی نماییم.

ماسک صورت چیست؟

پوست ما به طور کلی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. ماسک صورت یکی از ابزار هایی است می تواند به آبرسانی و تغذیه پوست کمک کرده و در از بین لک ها، جوش، پیری یا چین و چروک موثر باشد. 

ماسک های صورت دو نو ع هستند: کارخانه ای و خانگی

ماسک های صورت که در کارخانه ها یا لابراتورها تولید می‌شوند تاریخ مصرف طولانی تر دارند و در مدت زمان کوتاه تر، عملکرد بهترین خواهند داشت. علاوه بر این در مراکز پوست و زیبایی از انواع مایک خانگی و کارخانه ای باتوجه به نیاز پوست استفاده می‌شود. در ادامه چند نمونه از ماسک های با کیفیت و بسیار موثر را که در فیشیال و پاکسازی پوست نیز استفاده می‌شود، نام برده‌ایم:

  1. ماسک ترمیم کننده الیگوپپتاید استلین | Estelin
  2.  ماسک درمانی صورت پروتئین ابریشم وان اسپرینگ
  3. ماسک سرم ضد چروک رتینول استلین ورقه ای | Estelin
  4. ماسک سرم پاک کننده منافذ سالیسیلیک اسید استلین | Estelin

 

این یک روش ساده و کم هزینه  مراقبت از پوست  بوده که در بین افراد و به خصوص خانم ها بسیار رایج است. به طور کلی ماسک صورت به اشکال مختلفی چون ژل، مایع یا کرم مانند و با کارایی های متفاوت وجود داشته و افراد می توانند از انواع  از جمله ماسک صورت خانگی مختلف آن برای پوست های متفاوت استفاده نمایند.

مزایای استفاده از انواع ماسک صورت

ماسک صورت دارای مزایای  زیادی از جمله تغذیه مناسب پوست، آبرسانی آن و بهبود وضعیت عمومی آن شده و می تواند در جوانسازی آن نیز موثر باشد. البته این را هم در نظر داشته باشید که ماسک ها دارای کارایی های متفاوت بوده که هر کدام برای کاری استفاده می شوند.

به صورت کلی مزایای استفاده از ماسک صورت عبارت است از:

  • نرم و ملایم ساختن پوست
  • بستن منافذ باز پوستی
  • روشن کننده پوست و لایه برداری
  • از بین برنده جای جوش
  • سفت و جوان سازی پوست
  • تغذیه و آبرسانی
  • از بین برنده خطوط ریز و درشت 
  • ماسک صورت برای جوش که یک ضد جوش مناسب است
عکس ماسک صورت خانگی برای جای جوش

ماسک صورت خانگی برای جای جوش

یکی از مشکلات عمده ای که خانمها با آن سروکار دارند، جوش روی پوست است بسیاری از افراد علاقه به استفاده ماسک صورت خانگی داشته تا بتوانند جای جوش خود را از بین ببرند. این روش در صورت روتین شدن پوستی می تواند از نتایج مناسبی برخوردار بوده و حتی از ایجاد جوش های جدید جلوگیری نماید.

برای این منظور می توانید از برخی مواد بسیار ساده و خانگی انواع ماسک صورت با کیفیت را تهیه نموده و از آن استفاده نمایید.

شما عزیزان از طریق لینک مشخص شده می توانید انواع ماسک های صورت خانگی را خریداری نموده و به راحتی برای مراقبت پوست خود در خانه به صورت روزمره استفاده نمایید.

ماسک آلوورا برای جوش و لک

آلوئه ورا یک گیاه با انواع خاصیت درمانی و مفید می باشد که  در زمینه های مختلفی موثر واقع می شود.  چرا که ژل درون گیاه دارای خواصی چون ضد التهابی، ترمیم کننده، آبرسان و ضد باکتری بوده که در ترمیم پوست کاربرد دارد.برای استفاده از ماسک آلوورا برای جوش و لک های پوستی می توانید مراحل زیر را طی نمایید.

یک قاشق ژل آلوورا را با یک قاشق زردچوبه ترکیب کرده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را به روی پوست خود بمالید. پس از استفاده از این ماسک صورت خانگی و آسان صورت خود را شسته و از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید.

محصول راه حل پیشنهادی: ژل ۲در ۱ آلوئه ورا پوست چرب و جوش دار دکتر راشل

ماسک ویتامین ای

ویتامین ماده ای مورد نیاز برای پوست بوده که می توان آن را با تهیه ماسک ویتامین ای به پوست هدیه داد. ویتامین ای  به طور کلی مزایایی چون ضد سرطانی، پیری زودرس، ضد چین و چروک بوده و استفاده از آن سبب کلاژن سازی و ارتجاعیت پوست می شود. برای تهیه ماسک ویتامین ای می توانید قرص ویتامین ای را با مقداری ماست مخلوط کرده و به پوست خود بمالید. این کار را هفته ای ۳بار انجام داده تا از نتایج معجزه آفرین آن برخوردار شوید.

ماسک جوانه گندم

ماسک جوانه گندم علاوه بر تمامی مزایایی که دارد دارای مزیتی چون چاق و پر کردن صورت نیز می باشد از این رو خانمهایی که قصد چاق کردن صورت را دارند می توانند از این ماسک استفاده نمایند.

برای استفاده از ماسک صورت و خانگی جوانه گندم یک قاشق غذا خوری جوانه گندم را با شیر مخلوط کرده  تا به شکل خمیر در بیاید. می توانید آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست باقی گذاشته و بعد آن را با آب سرد بشویید.

ماسک چای سبز برای منافذ باز پوست

منافذ باز پوست یک یاز عوامل جذب آلودگی و آسیب پذیری پوست است که بهتر است از آن جلوگیری شود. ماسک چای سبز برای منافذ باز پوست معجزه ای درمانگر بوده که میتوانید در منزل از آن بهره ببرید.

یک قاشق چای سبز پودر شده، یک عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق آرد و دو قاشق آب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را ۲۰ دقیقه به روی پوست خود بمالید. صورت خود را با آب سرد شسته و از کلایم کننده استفاده نمایید.

بهترین محصول برای جلوگیری از ایجاد جوش: کرم ضد جوش برند ژوت Jute با عصاره چای سبز

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش

تخم مرغ دارای انواع ماسک صورت بوده که می توان آن را به روشهای متعدد تهیه نمود. اما در این مطلب شما می توانید  با یک از آسان و موثر ترین روشهای ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش آشنا شده و آن را تهیه نمایید.

بدون نیاز به هرگونه مواد دیگری ۲ الی ۱ سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را به پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیاه دانه برای لک صورت

ماسک سیاه دانه برای لک صورت با خاصیت ضد التهابی یکی از محبوب ترین ماسک های موجود تبدیل شده است. این ماسک صورت را می توانید با حل کردن یک قاشق غذا خوری سیاه دانه در آب پرتقال تهیه نموده و تمامی نواحی صورت را با آن ماساژ دهید.

ماسک خیار

ماسک خیار از دیر باز به منظور بهبود وضعیت پوست صورت ، خنک سازی، از بین بردن لک و چین و چروک به کار می رفت.

از این رو روشهای متعددی برای تهیه ماسک خیار وجود دارد. اما آسان ترین آن که از نتیجه فوق العاده ای برخوردار است را میتوانید در ادامه تهیه نمایید.

یک چهارم یک عدد خیار رنده شده  را با یک قاشق غذا خوری آلوورا مخلوط کرده و ژل به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه به روی پوست خود بمالید.

محصول راه حل پیشنهادی: اسکراب لایه بردار ارگانیک خیار بیوآکوا

ماسک آرد برنج برای جوش صورت

ترکیب یک قاشق آرد برنج با آب گوجه فرنگی به ما ماسک آرد برنج برای جوش صورت را می دهد که در بهبود کلاژن سازی پوست، جای جوش و بهبود خشکی پوست بسیار موثر است. این ماسک صورت خانگی که نوعی ماسک سفید کننده صورت فوری برای پوست است،  دارای نتایج بسیار حیرت انگیزی است که پیشنهاد می شود از آن استفاده نمایید.

ماسک آسپرین

بهترین ماسک صورت باید دارای خاصیت ضد التهابی، جلوگیر از جوش و آکنه و بهبود التهابات پوستی باشد.

ماسک آسپرین می تواند همان ماسک صورت و خانگی باشد که شما به دنبال آن بوده اید. برای تهیه این ماسک صورت می توانید پودر آسپرین را با روغن درخت چای ترکیب کرده  و آن را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن