معرفی ۱۰ نمونه از بهترین محصولات روتین پوست چرب

بهترین محصولات روتین پوست چرب

اگر به دنبال بهترین محصولات روتین پوست چرب و جوشدار هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. افراد دارای پوست چرب هستند، غدد سبوم آن ها بیش از اندازه چربی تولید می‌کند. به همین دلیل پوست آن ها بیشتر مستعد جوش می‌باشد. به این نکته توجه کنید که پوست همه افراد دارای چربی می‌باشد. چرا که چربی ترشح شده از غدد سبوم موجب پاکسازی منافذ و صورت از آلودگی و مرطوب نگه داشتن پوست می‌شود. اما ترشح بیش از اندازه چربی موجب بزرگ شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. به همین دلیل می‌بایست.چربی اضافه پوست را توسط محصولات روتین مخصوص پوست چرب کنترل و سلامت آن را بهبود ببخشید.

تشخیص نوع پوست

اولین قدم در خرید محصولات مراقبت پوست، تشخیص نوع پوست صورت می‌باشد. برای تشخیص پوست چرب، ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و آن را با حوله به آرامی خشک کنید. پس از چند ساعت به پوست صورتتان دقت کنید، اگر تمام صورت شما برق میزد، پوست شما چرب می‌باشد. اما در صورتی که در قسمت T صورت که شامل بینی، گونه، چانه و پیشانی است، چربی را حس کردید، پوست شما مختلط است.

عوامل موثر در چرب شدن پوست

عوامل مختلفی همچون ژنتیک، عوامل محیطی، آلودگی هوا، استفاده از محصولات نامناسب بهداشتی و آرایشی، شستشوی بیش از اندازه صورت، رژیم غذایی تغییرات هورمونی و غیره از جمله عوامل موثر در ترشح بیش از اندازه غدد سبوم و چرب شدن پوست می‌شود.

چگونه تغذیه ناسالم و رژیم غذایی بر پوست چرب اثر گذار است؟

هر آنچه که شما در طول روز میل می‌کنید تاثیر مستقیم بر سلامت پوست شما خواهد داشت. چرا که برخی مواد غذایی موجب افزایش ترشح سبوم پوست خواهد شد. مواد غذایی مملو از قند و کربوهیدرات های ساده موجب افزایش ترشح سبوم و در نتیجه چربی پوست می‌شوند. به همین دلیل پیروی از یک سبک غذایی سالم و داشتن رژیم غذایی در جهت سلامت پوست و همچنین داشتن تناسب اندام موثر خواهد بود. در ادامه مواد غذایی که مصرف آنها برای افراد دارای پوست چرب مضر است، نام بردیم.

مواد غذایی نامناسب برای پوست چرب

یکی از مواردی که می بایست از خوردن بیش از اندازه آن خودداری کنند، چربی های مضر و اشباع شده است. این نوع چربی ها برخلاف چربی های سالم مانند (غیراشباع) که در دمای اتاق به صورت مایع هستند، به صورت جامد می‌باشند. چربی های اشباع شده معمولا در مواد غذایی مانند گوشت گاو وجود دارد. این نوع چربی ها در صورت مصرف بیش از اندازه علاوه بر اینکه سلامت قلبی و عروقی را به خطر می اندازد، سالم پوست را شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کره، خامه، گوشت قرمز، پنیر، فست فودها، نوشابه، کیک و شیرینی، سوسیس، کالباس و بیکن از جمله مواد غذایی مضر برای افراد دارای پوست چرب و مختلط هستند. علاوه بر این غذاهای شور، انواع لبنیات، چربی های ترانس، ادویه جات، نوشیدنی ها و غذاهای الکل دار، مواد غذایی شیرین از جمله مواد غذایی هستند که سلامت پوست را به خطر می اندازند.

راهکارهای کنترل چربی پوست

نکته ای که می‌بایست به آن توجه کنید این است که به طور کامل نمی‌توانید از چربی پوست خلاص شوید. چرا که مقداری چربی در جهت سالم ماندن پوست بسیار ضروری و لازم است و زیاد بودن آن است که موجب دردسر خواهد شد. با این حال با انجام برخی کارها به صورت مداوم می‌توانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید و از شر چربی اضافه پوست و منافذ بسیار بزرگ خلاص شوید.

» مراقبت روزانه از پوست + روتین انواع پوست

شستشوی مدام و بیش از اندازه، موجب ترشح بیشتر چربی خواهد شد. پاکسازی و شستشوی صورت موجب تمیز شدن و رفع چربی پوست می‌شود. اما در صورت پاکسازی بیش از حد تحریک غدد سبوم برای ترشح چربی بالا رفته و بیشتر چربی ترشح می‌کند. برای شستشوی صورت به این نکته توجه کنید که از شستشو دهنده مناسب پوستتان استفاده کنید.

استفاده از محصولات مناسب پوست چرب

بسیاری از محصولاتی که مخصوص پوست چرب هستند ترکیبات شیمیای و قوی دارند که به صورت موقت موجب کنترل چربی خواهند شد و پس از مدتی موجب تحریک و ترشح بیشتر چربی پوست می‌شوند. موادی همچون الکل، سولفات، AHA و بنزوئیل پراکسید از جمله این مواد هستند. پس با توجه به نیاز پوست، محصول مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده ها بر پایه آب

استفاده از آبرسان ها برای تامین آب و رطوبت پوست امری ضروری است. اگر می‌خواهید از شر جای جوش ها و لک های پوستی خلاص شوید استفاده از آبرسان ها بهترین راه حل می‌باشد. دقت کنید محصولاتی که استفاده می‌کنید فاقد چربی و بر پایه آب باشند، اینگونه محصولات سبک و جذب بسیار بالایی دارند. آبرسان ها برای پوست چرب نسبت به مرطوب کننده ها مناسب تر و سبک تر هستند.

» تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

در ادامه مقاله معرفی ۱۰ نمونه از بهترین محصولات روتین پوست چرب با معرفی محصولات برتر، همراه بیوتی سان سنتر باشید.

روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار

رعایت روتین پوستی روزانه، کلید موفقیت شما در مراقبت از پوست چرب و کنترل چربی اضافی پوست است. روتین انواع پوست در دو مرحله انجام می‌شود: اروتین پوستی در روز و شب

روتین پوست در روز و شب هرکدام شامل مراحل جداگانه هستند که در ادامه شرح می‌دهیم:

بهترین روتین پوست چرب در روز

افرادی که دارای پوست چرب هستند، هنگام بیدار شدن از خواب لایه ای از چربی را روی پوست خود احساس می‌کنند که در طول شب روی پوست آن ها ایجاد شده است. بدون شستن صورت در اول صبح این آلودگی ها و چربی ها از بین نمی‌روند. به همین دلیل اولین قدم در روتین روزانه پوست، شستن صورت با شوینده ملایم و مناسب پوست چرب است.

مرحله دوم: استفاده از تونر

پس از شستن صورت برای پاک کردن عمیق منافذ و از بین بردن تمام آلودگی ها و همچنین تنظیم PH پوست و متعادل کردن ترشح چربی پوست باید از تونر مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

مرحله سوم استفاده از کرم یا سرم آبرسان

استفاده از آبرسان موجب حفظ مواد مغذی پوست و هیدراته شدن پوست می‌شود. سرم ها و کرم هایی که به صورت ژل هستند برای پوست چرب موثرتر می‌باشند. اگر پوست شما مستعد خارش، قرمزی و التهاب است، می‌بایست از محصولاتی استفاده کنید که خاصیت ضد التهابی دارند؛ استفاده کنید.

مرحله چهارم: کرم دور چشم

پوست اطراف دور چشم بسیار حساس و آسیب پذیر است به همین دلیل زودتر دچار آسیب و چین و چروک خواهد شد. استفاده از کرم دور چشم مناسب تا حدودی از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و به کاهش خطوط آن کمک می‌کند. به همین دلیل پس از ۲۵ سالگی استفاده از کرم های دور چشم که رطوبت رسان، ضد پف و ضد تیرگی هستند، بسیار ضروری است.

مرحله پنجم استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب ها با ‌ SPF50 به بالا به جهت جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه های فرابنفش و رادیکال های آزاد که موجب لک، خشکی و چین و چروک خواهند شد؛ بسیار ضروری است.

۱۰ نمونه از بهترین محصولات روتین پوست چرب

در ادامه برخی از محصولاتی که می بایست در مراحل روتین روزانه پوست چرب استفاده کنید، معرفی خواهیم کرد:

فوم شستشو پوست چرب ژوت JUET

https://beautysuncenter.com/product/%d9%81%d9%88%d9%85-%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d9%88-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%da%86%d8%b1%d8%a8washing-foam/

فوم شستشوی صورت ویتامین سی استلین

تونر آبرسان پوست چرب آلورا دکتر راشل (Dr.rashel)

تونر ضد چروک و روشن کننده پوست اسمانتوس بیوآکوا

سرم گیاهی صورت شاهدانه استلین | Estelin

سرم آنتی آکنه ریواچی serum anti acne

ماسک دور چشم جلبک سبز دکتر راشل

ماسک کلاژن زیر چشم طلا دکتر راشل dr.rashel

کرم ضد آفتاب بدن و صورت استلین SPF90

کرم ضد آفتاب استلین SPF60 + میل ۶۰ | Estelin

دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه
تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن