نوردرمانی LED

پوست اثرات مخرب آب و هوا را دریافت می کند و خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد و پیر میشود.  دو پروتئینی که از ساختار پوست شما پشتیبانی می کنند شامل کلاژن و الاستین است. با افزایش تولید طبیعی این پروتئین ها، می توانید چین و چروک ها را پر کنید، خطوط ریز را پاک کنید، پوست را لیفت و تون کنید و چهره کلی خود را بهبود بخشید. یکی از سریعترین و کمترین آسیب های درمانی برای این نوع جوان سازی پوست، ماسک های نور درمانی LED سبک است. این روش درمانی برای مقابله با چین و چروک، آکنه و جای زخم از سه حالت مختلف نور استفاده می کند. در کمتر از یک جلسه، می توانید اثرات مثبت ماسک های نوردرمانی LED را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

نور درمانی چیست؟

نور درمانی (لایت تراپی) که “فوتو تراپی” نیز خوانده می شود یک روش درمانی است که در آن با قرار دادن فرد در مقابل نور به درمان بیماری او اقدام می شود. نوری که به فرد تابیده می شود می تواند نور طبیعی و یا طول موج خاصی از نور باشد. در طول تاریخ، نور خورشید به عنوان اولین منبع نور و پس از آن لیزرها، لامپ های فلورسنت، لامپهای دیکروئیک (نوعی لامپ هالوژن) در نور درمانی به کار گرفته شدند.

امروزه از دیودهای ساطع کننده نور یا LED ها (light-emitting Didoes) به عنوان منبع نور استفاده می شود. نور درمانی LED مورد پذیرش سازمان FDA قرار گرفته و نخستین بار دانشمندان ناسا آن را مورد بررسی قرار دادند. آنها در اوایل دهه ۱۹۹۰ متوجه تاثیر مثبت نور ساطع شده از دیودهای LED بر رشد گیاه و بهبود عمل فوتوسنتز در آن شدند.

از آن پس تحقیقات متعدد آزمایشگاهی و کلینیکی صورت گرفت بدان امید که با استفاده از LED بتوان به درمان بیماری ها پرداخت. نتایج رضایت بخش بود و امروزه نور درمانی LED به عنوان یک روش بی خطر، غیر تهاجمی و بدون درد بطور مستقل یا به عنوان جزئی از یک پروتکل درمانی در بهبود پاره ای از مشکلات جسمی و روحی به کار می رود.

ال‌ ای‌ دی تراپی چیست؟

لایت تراپی یا نوردرمانی همان‌طور که از اسم آن انتظار می‌رود، درمانی برای مراقبت پوست است که از طول موج‌های مختلف، از جمله نورهای آبی و قرمز استفاده می‌کند. LED مخفف دیود ساطع‌کننده نور است که از دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت. ناسا در ابتدا آن را برای آزمایش رویش گیاهان در ماموریت‌های شاتل تولید کرد و بعد‌ها به عنوان درمانی برای زخم‌ها مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن  در پیشرفت‌های علم زیبایی و سلامت پوست، متخصصان زیبایی از نوردرمانی LED برای کمک به بازسازی پوست و رفع آکنه‌های صورت استفاده می‌کنند.
دو طیف رنگی نور لایت تراپی که از آن صحبت کردیم، رنگ‌های قرمز و آبی هستند اما هریک از این نورهای رنگی، یک کاربرد درمانی جداگانه برای پوست دارند. متخصص نوردرمانی از فرکانس‌های نور آبی یا قرمز بر اساس مشکل پوستی شما استفاده می‌کند. رنگ قرمز در درجه‌ی اول برای خاصیت ضدپیری آن  استفاده می‌شود و رنگ آبی برای درمان آکنه، بیشترین کاربرد را دارد.

انجام این روش درمانی هم در کلینیک‌های زیبایی و هم به صورت خانگی با استقبال بسیاری روبرو شده است. این تکنیک درمانی با استفاده از امواج مختلف LED می‌تواند به درمان آکنه، کاهش التهاب و بهبود نشانه‌های پیری کمک کند. استفاده از این روش برای افرادی که دارای این مشکلات پوستی هستند و کرم‌ها و محصولات دیگر نتوانسته‌‌اند به آن‌ها کمک کنند، مناسب است. این روش برای افراد با انواع رنگ پوست بی‌خطر بوده و موجب سوختگی نمی‌شود. اما چند نکته قابل توجه وجود دارد. اول اینکه این روش درمانی می‌تواند هزینه‌بر باشد و همینطور نمی‌توان از نتیجه آن مطمئن بود. اگر شما داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا یک بیماری پوستی فعال دارید این روش می‌تواند خطرناک باشد. به همین منظور با متخصص زیبایی خود در مورد مشکلات پوستی خود و مناسب بودن این روش مشورت کنید.

کاربرد های ال ای دی تراپی (نور درمانی)

  • این روش برای افرادی که نشانه های پیری را در صورت و پوست خود احساس می کنند روش ال ای دی تراپی یک روش مناسب برایشان محسوب می گردد. در این روش لایه های عمیق پوست به رشد سلول های جدید و سالم را تحت تاثییر قرار داده و کمک شایانی می کند. امروزه برخی از بانوان برای روشن شدن پوست خود نیز از ال ای دی تراپی (نور درمانی) استفاده می کنند.
  • ال ای دی تراپی یا همان نور درمانی برای درمان جوش های صورت و سفتی بافت پوست نیز کاربرد دارد. این متد با از بین بردن چین و چروک های پوستی به افزایش جریان خون و کلاژن سازی کمک شایانی می کند.
  • درمان کک و مک و لک های پوستی فراوان بر روی پوست با روش ال ای دی تراپی یا نور درمانی قابل رفع است و نیازی به نگرانی نمی باشد . نواحی تیره رنگ و مایل به قهوه ای پوست نیز با بهره مندی از این روش به رنگ روشن در می آید.

رنگ های ال ای دی در دستگاه ال ای دی تراپی

پنج رنگ ال ای دی این ماسک به لایه های عمیق پوست شما نفوذ کرده که سلول های سالم جدید تولید کند نشانه های پیری را کم کند گردش خون را زیاد کند.

  • رنگ ال ای دی آبی با طول موج ۴۳۰-۴۷۰ نانومتر نور آبی تمامی باکتری های آکنه را در زیر سطح پوست از بین میبرد این امر باعث از بین بردن جوشهای فعال و همچنین از به وجود آمدن جوشهای جدید بدون نیاز به هیچ گونه دارویی جلوگیری میکند.
  • رنگ ال ای دی سبز با طول موج ۵۲۵-۵۵۰ نانومتر ریلکس کردن پوست ذهن و بدن و نیز درمان پوست های حساس در این طیف قرار می گیرد .همچنین نور سبز هایپر پیگمنتیشن و یا سیاه شدگی نواحی از پوست به دلیل کاهش ملانین را درمان میکند و نیز رنگرفتگی کک ومک و آفتای سوختگی و لک های پیری را درمان می کند.
  • رنگ ال ای دی زرد با طول موج۵۹۰ نانومتر نور زرد بهترین درمان جهت رفع قرمزی پوست میباشد. این طیف رنگی جریان اکسیژن به سلول های پوست را افزایش میدهد وانرژی دوباره به سلول های پوست میدهدو قادر به سم زدایی غدد می شود. هم چنین باعث بهبود بافت و چین و چروک های پوست میشود.
  • رنگ ال ای دی سفید با طول موج۵۹۰ نانومتر نور سفید به تقویت پوست تضعیف شده میپردازد پوست را از حالت شلی درآورده و تقویت میکند پوست را با فواید بسیار ریلکس میکند.

رنگ ال ای دی قرمز۶۵۰-۷۳۰ با طول موج۵۹۰ نانومتر نور قرمز که باعث افزایش جریان خون می شود و در نتیجه آن باعث تحریک فرایند کلاژن سازی می گردد. کلاژن برای ترمیم بافت از بین رفته پوست ضروری است که این امر خود باعث از بین رفتن چروک ها و اسکار های سطح پوست میشود.

ال‌ ای‌ دی درمانی در خانه

اگر قادر نیستید تا از طریق کلینیک های حرفه‌ای این درمان را انجام دهید، می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید. دستگاه‌های LED خانگی به صورت مدل‌های ماسکی یا قلمی وجود دارند که می‌توانید هر بار به مدت چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های راهنما را با دقت مطالعه کنید.

موارد استفاده لایت تراپی چیست؟

نور درمانی LED می‌تواند به درمان انواع مشکلات پوستی کمک کند. از جمله‌ی این مشکلات:

  • آکنه
  • درماتیت
  • پوست کدر
  • اگزما
  • پسوریازیس
  • آکنه روزاسه
  • جای زخم
  • علائم پیری، از جمله چین، چروک و لکه‎های پیری
  • آسیب خورشید
  • التیام زخم
  • سایر بیماری‌های التهابی پوستی

چگونه فرد متخصص در نوردرمانی را بیابیم؟

یک ال‌ ای‌ دی تراپی حرفه‌ای بهترین و چشمگیر‌ترین نتیجه را به شما خواهد داد. این روش ممکن است با روش‌های درمانی دیگر مثل میکرودرمابراسیون نیز همراه باشد که توسط یک کارشناس زیبایی و یا یک متخصص پوست انجام می‌گیرد. از آن‌جایی که ال‌ ای‌ دی درمانی یک روش نوین است، امکان دسترسی به فرد متخصص بسته به محل زندگی شما متفاوت است..

جمع‌بندی

زیبایی و شادابی پوست صورت همواره یکی از مواردی است که برای انسان‌ها، مخصوصا خانم‌ها اهمیت بسیاری دارد. مراقبت از پوست صورت تنها یک جنبه‌ی زیبایی صرف ندارد، درواقع اگر هزینه و اقدامی برای حفظ زیبایی خود می‌کنید، یک قدم برای افزایش سلامت جسمانی و حتی روحی خود برداشته‌اید. لایت تراپی از جمله‌ی همین روش‌هایی است که با وجود تمام شاید و اگرهای آن، می‌تواند یک پیشنهاد خوب و مناسب باشد. آیا تابه‌حال شما تجربه‌ای از نوردرمانی داشته‌اید؟ چه اطلاعات تکمیل‌کننده‌ی دیگری درباره‌ی آن می‌دانید که به مطلب ما اضافه کنید؟ سوال‌ها و نظرات خود را در این مورد با ما درمیان بگذارید.

محصولات مرتبط با نوردرمانی LED:

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن