هیدرودرم ابریژن چیست؛ فواید و عوارض + هزینه و طول درمان

هیدرودرم ابریژن چیست

هیدرودرم ابریژن یا همان هیدروفیشیال روشی جدید و نوین جهت جوانسازی و پاکسازی پوست است. این روش یکی از روش های درمانی است که در آن، پوست شما آبرسانی می‌شود به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان پوست، روش هیدرودرمی را به تمامی افراد پیشنهاد می‌کنند. این روش از جمله راه های درمان در زمینه جوان سازی پوست می‌باشد که در مطلب، هیدرودرم ابریژن چیست به فواید، مزایا و همچنین چگونگی انجام این روش می‌پردازیم.

هیدروژن ابریژن یا هیدروفیشیال چیست؟

هیدرودرم ابریژن که در زبان انگلیسی Hydrodermabrasion نامیده می‌شود که به نقل از betterbe.co روشی بدون درد و غیرتهاجمی جهت جوانسازی پوست است. این روش نوعی درمان میکرودرم ابریژن صورت است که راه حلی موثر برای پاکسازی عمیق پوست، بدون ایجاد قرمزی و عوارض می‌باشد. ناگفته نماند که روش هیدرودرمی یا هیدروفیشیال با میکرودرم متفاوت است. جهت آشنایی بیشتر با روش میکرودرم، مقاله زیر مطالعه کنید.

» میکرودرم چیست؛ عوارض و فواید

در روش هیدرودرمی برخلاف میکرودرم ابریژن از هیچ نوع کریستالی استفاده نمی‌شود. در دستگاه هیدرودرم حاوی محلول نمکی و اکسیژن است که به بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک، افزایش جریان خون، درمان منافذ و آبرسانی پوست کمک می کند. در واقع یک لایه بردار و اسکراب بسیار قوی و تقویت کننده محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این روش می‌بایست توسط پزشک متخصص و دستگاه مخصوص هیدرودرم (یا همان دستگاه هیدرودرمی) انجام شود و قبل از امتحان آن، حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.

هیدروفشیال یا همان هیدرودرم آبریژن

نحوه عملکرد دستگاه هیدرودرم در انجام روش هیدروفیشیال صورت

دستگاه هیدرودرم آبریژن (دستگاه آبرسان پوست) دارای یک نازل دستی است که پزشک توسط آن کار خواهد کرد. نوک دستگاه دارای یک لبه ساینده است که پس از هر بار کشیدن و عبور آن از روی پوست، عمل لایه برداری را انجام می‌دهد. این لایه برداری موجب پوسته پوسته شدن پوست خواهد شد. برخی از دستگاه های هیدرودرمی به صورت مارپیچ طراحی شدند به گونه ای که موجب تخلیه جوش های سرسیاه و ناخالصی های موجود در عمق منافذ پوست می‌شود. نازل دستی دستگاه توسط محلول نمک و اکسیژن پر می‌شود که موجب افزایش جریان خون، رفع جای جوش و آکنه، درمان منافذ، آبرسانی و کاهش چین و چروک خواهد شد. این روش به صورت یک اسکراب قوی در از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می‌کند.

هیدرودرم ابریژن چگونه کار می‌کند؟

روش انجام هیدرودرمی یا همان هیدروفیشیال بر اساس تکنیک پیشرفته “افیوژن پوستی همزمان” صورت می‌گیرد. بدین منظور که همزمان با لایه برداری، موادی را جهت درمان و جوانسازی به وارد پوست می کنیم. هیدرودرم پوست در ۶ مرحله بسیار ساده و مفید صورت می‌گیرد.

  • مرحله اول (سم زدایی)

در مرحله اول توسط برخی روش‌ها، سیستم لنفاوی پوست تخلیه می‌شود. این کار که به سم زدایی معروف است موجب بهبود خونرسانی و گردش خون در ناحیه صورت و گردن می‌شود. این روش علاوه بر اینکه مدت زمان اثرات درمان را افزایش می دهد؛ موجب آبرسانی پوست به نحوه احسنت نیز می‌گردد.

  • مرحله دوم (لایه برداری و پاکسازی پوست)

در این مرحله لایه‌هایی از پوست مه مرده است؛ از بین می رود که این کار به لایه برداری یا اکسفولیاسیون معروف است. در مرحله لایه برداری تنها لایه استراتوم کورنئوم پوست برداشته میشود. خارجی ترین لایه پوست را سلول های مرده و آلودگی ها تشکیل می دهند که بدن انسان سعی در از بین بردن آن دارد. این روش در میکرودرم ابریژن به کمک کریستال ها یا دستی نوک الماسی انجام میشود. تفاوت اساسی که این دو روش با یکدیگر دارند در این است که در روش هیدرودرم ابریژن قبل از لایه برداری و اسکراب، پوست تغذیه و پاکسازی می گردد.
دستی دستگاه میکرودرم به سیستم هوای فشرده یا پنوماتیک مجهز است. این سیستم محلولی را که حاوی عصاره های گیاهی، گلوکزامین و لاکتیک اسید است بر روی پوست شما می‌پاشد. این محلول سلول های مرده پوست را از بین میبرد. بنابراین تا به این لحظه علاوه بر پاکسازی پوست و از بین بردن سلول های مرده و مواد مغذی و مفیدی را به پوست رسانده ایم.

  • مرحله سوم ( شفاف سازی پوست)

تا این مرحله سلول های مرده و لایه های آلوده از پوست زدوده شده است. حال می خواهیم با استفاده از گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید، پوست را شفاف و درخشان کنیم. این اسیدها مواد بجا مانده در منافذ عمیق پوست را از بین میبرد که در درمان پوست های چرب و مستعد جوش و آکنه، بسیار مفید است. بنابراین روش هیدرودرم آبریژن تنها روشی جهت جوانسازی نیست، بلکه موجب ارتقای سطح سلامت پوست نیز می‌گردد.

  • مرحله چهارم (استخراج)

در این مرحله لایه‌های جدا شده و سلول های مرده که در مراحل قبل از پوست جدا شده است را برمیداریم. در این مرحله، سیستم پنوماتیک دستگاه هیدرودرمی به صورت یک مکنده یا ساکشن بسیار قوی عمل می‌کند. این مکنده موجب باز شدن منافذ و جمع آوری پوست های مرده از داخل آن می‌شود. حین انجام کار می‌توانید خارج شدن جوش های سرسیاه را مشاهده کنید. این مکنده با عمل ساکشن، پوست را ماساژ داده و موجب بهبود خونرسانی در پوست می‌شود.

  • مرحله پنجم (رطوبت و آبرسانی)

در این مرحله تمام مواد مغذی و مورد نیاز پوست را به صورت سرم به پوست تزریق می‌کنیم. سرم آبرسان در این روش، سرشار از آنتی اکسیدان است که موجب شفافیت و شادابی پوست می‌شود. اثرات درمانی این محلول ویژه پس از گذشت یک جلسه از درمان نیز مشخص می‌گردد. علاوه بر این، در این مرحله می توان از سرم درمابیلدر که موجب کلاژن سازی و جوانسازی پوست می‌شود و خاصیت ضدپیری دارد جهت رفع و بهبود چین و چروک پوست، استفاده کرد. سرم معجزه‌گر دیگری که در این مرحله استفاده می‌شود، برتنول نام دارد که در درمان لک های بجا مانده از جوش ها و اشعه آفتاب نیز موثر است.

هیدروفیشیال یا هیدرودرم

  • مرحله ششم (جوانسازی نهایی)

در این مرحله از لامپ های LED قرمز و مادون قرمز که موجب جوانسازی پوست می‌شود استفاده میکنیم. این مرحله که نوردرمانی نام دارد باعث از بین رفتن التهاب و کاهش قرمزی پوست شده و در نهایت پوست را تحریک به کلاژن سازی می‌کند. برای پوست های مستعد به جوش و آکنه از LED های آبی استفاده میکنیم چرا که باکتری های عامل جوش را از بین میبرد.

کاربرد و تاثیرات هیدرودرم ابریژن

کاربرد این روش یه طور کلی برای درمان جای جوش و آکنه، کاهش خطوط چین و چروک سطحی پوست، آبرسانی و درمان خشکی پوست، کوچک کردن منافذ باز، از بین بردن لکه های قهوه ای و آفتاب سوختگی و از بین بردن جای زخم و اسکار است. با توجه به تحقیقات عملی انجام شده در این زمینه تاثیرات هیدرودرم ابریژن  پس از درمان با استفاده از سرم آنتی اکسیدانی اینگونه بوده است که ضخامت لایه اپیدرم (لایه اول پوست) از حدود ۵۰ میکرون به ۹۰ میکرون رسیده است. این اتفاق خبر از درمان لایه های سطحی پوست و جوان تر شدن و شادابی بیشتر پوست صورت می‌باشد. با افزایش کلاژن، موجب ضخامت بیشتر لایه پاپیلاری پوست (بخش میانی) و همچنین افزایش میزان آنتی اکسیدان پوست می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و آسیب های ناشی از کهولت سن، جلوگیری می‌کند.

مزایا و فواید هیدرودرم ابریژن پوست

هیدرودرم مزایا و فواید بسیاری در جهت جوانسازی و همچنین پاکسازی پوست دارد. علاوه بر این از این روش می توان در درمان موارد زیر بهره‌مند شد :

  1. رفع چین و چروک پوست
  2. رفع جای جوش و آکنه
  3. درمان پوست های مستعد جوش و آکنه
  4. درمان کم آبی و خشکی پوست
  5. رفع آسیب های ناشی از اشعه آفتاب
  6. بهبود منافذ پوست
  7. کنترل ترشح چربی در پوست های چرب و مختلط
  8. بهبود لکه‌های قهوه ای (کک و مک)

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام هیدرودرم نیستند؟

افراد تحت درمان جوش‌های صورت توسط داروهای تتراسایکلین، رتینول و ایزوتریتونین‌ها (مانند راکوتان)، همچنین کسانی که دارای بیماری‎‌های واگیرداری همچون ایدز (HIV) یا هپاتیت، درماتیت، مشکلات انعقاد خونی و اگزما هستند. بانوان باردار یا شیرده و کسانی که عمل وکس صورت انجام داده‌اند تا ۴۸ ساعت بعد نباید عمل هیدرودرمی را انجام دهند.

افراد مناسب جهت انجام هیدرودرم ابریژن

افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند و همچنین کسانی که پوست آن ها دارای التهاب و لک میباشد. علاوه بر این افراد با پوست چرب و منافذ باز کاندیدای مناسب برای هیدرو فیشیال هستند چرا که انجام این روش، چربی پوست را کنترل و بهبود منافذ نیز کمک می‌کند.
کسانی که پوست آن ها دارای اسکار خفیف به جا مانده از آکنه است و همچین افرادی که دارای چین و چروک های سطحی هستند می توانند در جهت درمان چین و چروک، این روش را انجام دهند. این روش مناسب زنان و مردان می باشد در صورتی که پوست خود را قبل از مراجعه اصلاح کنند.

طول درمان هیدرودرم چقدر است؟

جهت راهنمای درمان هیدرودرم پوست باید بدانید که هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد. همچین برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ماندگار می‌بایست طول درمان را که بین ۶ الی ۱۰ جلسه می باشد، تکمیل کنید. تعداد جلسات با توجه به نوع پوست بیمار و میزان آسیب های آن مشخص می‌شود.

عوارض جانبی هیدرودرم

هیدرودرم ابریژن روشی بدون درد، غیر تهاجمی و ایمن است که در کلینیک های معتبر پوست و مو توسط کادر مجرب انجام می‌شود. کبودی، قرمزی و التهاب از عوارض طبیعی درمان می باشد که در این روش به در بسیاری از مراجعین رخ نمی دهد و در صورت بروز پس از ۲۴ ساعت رفع می‌گردد. هیچ عارضه‌ی جانبی با انجام این روش درمانی بوجود نمی‌آید.

هزینه درمان هیدرودرم ابریژن چقدر است؟

هزینه درمان با توجه به نوع پوست، میزان آسیب پوست و همچنین انتظارات بیمار متغیر خواهد بود. قبل از انجام این روش درمانی می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص و انجام مشاوره از هزینه هیدرودرم مطلع شوید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن