تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

عکس تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیه

نیاز پوست به آب و تغذیه مناسب یک بحث جدی و مورد نیاز است. هنگامی که پوست دچار کمبود و خشکی باشد، موجب ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی، آسیب به بافت پوست می شوند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده پرداخته و ترکیبات، میزان جذب آنها، رایجه و کارایی  هریک را توضیح دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان دو محصول مورد نیاز روتین پوستی هستند که هر خانم و آقایی برای جوان ماندن پوستشان به آن نیاز دارند. 

کرم آبرسان پوست چیست؟

پوست نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به تغذیه و آب دارد؛ این تغذیه می تواند به روشهای مختلف باشد. کرم آبرسان پوست یکی از محصولاتی است که با خاصیت آبرسانی و هیدراته سازی پوست موجب سلامتی آن می شود. استفاده از آبرسان مناسب تایپ پوستی بسیار مهم بوده و عدم ناسازگاری پوست با کرم مناسب می تواند برای شما آسیب رسان باشد.

بسیاری از افراد تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را ندانسته یا آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند یا به استفاده یک یاز آنها بسنده می کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین آبرسان پوست صورت چیست؟ + زمان و نحوه مصرف کرم آبرسان

مزایای استفاده از آبرسان

همانطور که گفته شد،  استفاده از آبرسان دارای مزایای بسیاری بوده که در سلامت پوست نقش اساسی دارند.

برخی از اصلی ترین مزایای استفاده از آبرسان که سبب تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده می شود عبارت اند از:

  • هیدراته سازی پوست 
  • جوانسازی
  • کمک به لیفت پوست صورت
  • از بین بردن لک و جوش
  • تامین آب  تغذیه مورد نیاز پوست
  • درمان خشکی و زبری پوست
چگونه از کرم آبرسان صورت استفاده کنیم؟

چه زمانی از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

زمانهای استفاده از کرم آبرسان وابسته به نوع پوست است. اما بهترین زمانهایی که مناسب هر نوع تایپ پوستی است، هنگام صبح، هنگام خواب، پس از شستشو صورت  است. اما تحقیقات نشان داده زمانی که در سفر هستید، قصد سفر با هواپیما دارید  نیز پوست شما بیشتر از دیگر مواقع نیازمند استفاده از کرم آبرسان است.

همچنین بخوانید: آبرسان پوست چرب چیست؟ معرفی آبرسان پوست جوش دار

کرم مرطوب کننده پوست چیست؟

اگر دارای پوست چرب هستید، شاید با شنیدن نام کرم مرطوب کننده با خود بگویید چرا باید از کرم استفاده کنم؟ خوب است بدانید کرم مرطوب کننده همانطور که از نامش پیداست، مرطوب کننده پوست است که لایه های درونی و بیرونی را رطوبت داده و میزان مواد مورد نیاز آن را تامین می کند. 

کرم مرطوب کننده دارای انواع مختلف در میزان غلظت و ترکیبات دارد. این تنوع سبب وجود تایپ های مختلفی پوست در افراد تولید می شوند. چرب، خشک، مختلط و حساس از انواع مختلف این کرم ها هستند.

عزیزان می توانید از طریق لینک ” خرید انواع آبرسان صورت، تونر و کرم مرطوب کننده ” بهترین محصولات موجود در بازار را با بهترین کیفیت مشاهده کرده و خرید کنید.

چه زمانی از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

کرم مرطوب کننده تنها برای استفاده بر روی پوست صورت نبوده و مناسب پوست دست نیز می باشند. بیشتر خانمها  هنگام شستشوی ظرف، یا استفاده از مواد شوینده از دستکش  استفاده نکرده و موجب آسیب رسانی و از بین بردن چربی طبیعی پوست می شوند. در این هنگام استفاده از یک کرم مرطوب کننده ملایم مناسب بوده و به بهبود بافت پوست کمک خواهد کرد.

به طور کلی استفاده از مرطوب کننده  پس از شستشوی صورت، هنگام صبح، شب و قبل از آرایش مناسب بوده و موجب جلوگیری از خشکی می شوند.

فراموش نکنید ابتدا باید نوع و خصوصیات پوست خود را در نظر بگیرید و سپس محصول مناسب را انتخاب نمایید چراکه استفاده مداوم ار محصول نامناسب موجب آسیب عمیق پوست می شود. علاوه بر آن موجب جوش، لک و از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شوند.

علاوه بر این به یاد داشته باشید کرم مرطوب کننده ای را برای پوست انتخاب نمایید تا پوست شما بتواند هوا بخورد مصرف کرم های سنگین که حس سنگینی به پوست می دهند، موجب آسیب پوستی می شوند.

فواید کرم مرطوب کننده

  • از بین بردن خشکی پوست
  • مرطوب و ملایم سازی پوست
  • جوان ساز پوست
  • بهبود میزان چربی پوست
  • مراقبت از پوست های حساس

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در نوع کارایی و ترکیبات آنها خلاصه می شود. ترکیبات کرم های آبرسان همانطور که از نامشان پیداست بر پایه آب بوده و بهبود میزان آب جاری در پوست را به همراه دارند. علاوه بر آن جریان و گردش آب زیر پوست را بهبود بخشیده و سبب براق شدن پوست، از بین بردن چین و چروک ها، از بین بردن لک های پوستی و تامین کردن غذای آن می شوند.

همچنین دیگر فرق بین کرم آبرسان و مرطوب کننده  در نوع آنها است. کرم مرطوب کننده غلیظ تر بوده و گاهی به روی پوست باقی می مانند. همچنین این کرم ها دارای اسانس، رایحه و متفاوت از جمله خیار، چای سبز، تمشک و… هستند.

 اما کرم های آبرسان رقیق تر بوده و و به راحتی جذب پوست می شوند.

اما کرم های مرطوب کننده در بهبود وضعیت پوست ، رفع خشکی و رطوبت دهی روزانه به آن است به اضافه ترکیبات متفاوت.

به طور کلی ترکیبات کرم مرطوب کننده عبارت اند از:

  •  ترکیبات با خاصیت پوشانندگی
  • جاذب الرطوبه
  • روغن
  • چربی
  • رایحه

البته میزان این ترکیبات در کرم های بسته به  تایپ پوستهای مختلف متفاوت است.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در میزان جذب چگونه است؟

لایه سطحی پوست همان لایه ای است که میزان طراوت پوست شما را معین می کند. اصلی ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده  در میزان جذب آن بر پوست است. کرم مرطوب کننده بر روی پوست باقی می ماند و به نوعی پوست را چرب می کند و بر تقویت کردن آن تاثیر گذار هستند.

اما آبرسان ها به دلیل داشتن بافت سبک و رقیق به لایه های عمیق پوست  نفوذ کرده و سلول ها را آبرسانی و ترمیم می کنند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه
تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن