پلاژن تراپی چیست؛ فواید و عوارض + هزینه و مراقبت های بعد از پلاژن تراپی

پلاژن تراپی

در پاسخ به این سوال که پلاژن تراپی چیست؟ باید بگوییم که در حال حاضر یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های جوانسازی است که برای انجام آن از دستگاه پلاژن تراپی استفاده می‌شود. در این روش با لایه برداری ملایم از پوست، موجب سفت شدن پوست، کلاژن سازی و از بین بردن لکه های نناشی از اشعه های آفتاب و دوران حاملگی می‌شوند. کلاژن یکی از عناصری است که با وجود آن پوست منعطف و شاداب به نظر می‌رسد و روند پیری آن کند می‌گردد. عنصر دیگری که موجب اتحاد بین سلول های پوست صورت می‌شود، الاستین است.

همچنین وجود هیالورونیک اسید که پوست را مرطوب و هیدراته می‌کند از عناصری است که با انجام روش درمانی پلاژن تراپی در پوست ایجاد می‌شود. وجود این سه عنصر درون پوست موجب استحکام، تراکم، جوانی و شادابی پوست خواهد شد. در صورت نبود این عناصر، افتادگی و چین و چروک در پوست ایجاد می‍شود. این روش نوین که توسط دستگاه پلاژن تراپی انجام می‌گردد فواید و مزایای بسیار دیگری دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. علاوه بر این در مقاله پلاژن تراپی چیست از کاربرد و چگونگی عملکرد دستگاه پلاژن و مراقبت های بعد از آن به صورت مفصل صحبت کردیم.

پلاژن تراپی چیست؟

به روش و فرآیندی که در آن با استفاده از دستگاه پلاژن، ساخت صنایع لومینس (Luminesce industries) انجام می‌شود، پلاژن تراپی گفته می‌شود. این فرآیند از جمله روش های درمانی غیر تهاجمی و بدود درد همانند میکرودرم و هیدرودرم ابریژن در زمینه زیبایی است که با استفاده از امواج رادیویی پرسرعت با طول موج کوتاه به تحریک و فعالسازی عضلات پوست صورت (و برخی نواحی بدن) می‌پردازد. مکانیزم و عملکرد پلاژن تراپی همانند روش پلاسماجت و پی آر پی PRP که با بهرهمندی از مکانیزم مایکرو (کوچک مقیاس) به لایه های زیرین پوست نفوذ می‌کند و موجب استحکام، رفع چین و چروک، جوانسازی و ارتقا سطح سلامت پوست می‌شود.

مزایا و فواید پلاژن تراپی بدن و صورت


این روش در اصل تلفیقی از تکنولوژی های مختلف نظیر TriPollar Tightening Skin ، DMA و RFF Trifractional Resurfacing است. در واقع پلاژن تراپی روشی موثر در کند کردن روند پیری و همچنین درمان چین و چروک های سطحی به شمار می‌آید. با رعایت مراقبت های قبل و بعد از انجام این روش زیبایی درمانی، اثرات آن پس از اتمام جلسه اول نمایان خواهد شد. در ادامه در مورد مراقبت های قبل و بعد از پلاژن تراپی می‌پردازیم.

برخی از افراد این سوال را دارند که هر چند وقت یک بار باید پلاژن تراپی انجام شود؟ لازم است بدانید که نسبت به تشخیص متخصص پوست و شرایط پوستی مراجعه کننده ممکن است یک تا سه جلسه در هفته نیاز باشد.

مراحل دستگاه پلاژن تراپی چگونه است؟

جهت آشنایی با دستگاه پلاژن باید بدانید که این دستگاه با سه هندپیس و دو هندپیس که به اصطلاح بازویی هایی می باشد که در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، در بازار عرضه می‌شود. دستگاه پلاژن دو هندپیس دارای تکنولوژی اکسیژنو و تری پولار آر اف است و دستگاه پلاژن سه هندپیس یا سه بازویی دارای تکنولوژی هندپیس اولتراسوند (فراصوت) نیز می باشد که در نسل های قبل دستگاه های پلاژن که همان دستگاه های ۲ بازویی یا هندپیس می‌باشند این تکنولوژی وجود نداشت.

دستگاه پلاژن تراپی

تری پولار tripollar

تکنولوژی تری پولار tripollar از جمله نسل سوم Tripollar Radio Frequency یا همان RF است که بدون عمل جراحی و با استفاده از سیستم رادیو فرکانسی تری پولار tripollar روند درمان و جوانسازی پوست را بسیار سهل و آسان کرده است. این روش به قدری اثرگذار و شگفت انگیز است که شما می توانید به وضوح، نتایج و اثرات آن را پس از انجام یک جلسه ببینید. با توجه به تست های انجام شده با روش RF توسط انجمن پزشکان ، کلاژن در تمامی بافت های پوست بازسازی شده و موجب استحکام و تقویت پوست و همچنین بهبود بافت آن می‌شود.

اکسیژنو oxigeno

تکنولوژی اکسیژنو oxygen تکنولوژی است که از چشمه های آب گرم الهام گرفته و دارای دی اکسید کربن با غلظت بالا می‌باشد. همانطور که از اسم آن پیداست موجب اکسیژن رسانی به پوست می‌شود. دستگاه پلاژن با بهره گیری از این تکنولوژی لایه ها و سلول های مرده پوست را برداشته و پوست را آماده دریافت مواد مغذی می‌کند.

فواید، مزایا و کاربرد درمانی پلاژن تراپی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، پلاژن تراپی از جمله روش های درمانی زیبایی نوین و پیشرفته در زمینه جوانسازی پوست کاربرد دارد و همچنین دارای مزایا و فوایدی است که در ادامه نام برده‌ایم:

  • اکسیژن رسانی به پوست
  • درمان چین و چروک صورت
  • تقویت کشسانی طبیعی پوست صورت و بدن
  • جوانسازی سلول و بافت پوست صورت و بدن
  • درمان و رفع سلولیت
  • رفع جای جوش، زخم و آکنه و همچنین درمان جوش ها
  • از بین بردن آلودگی و کاهش چربی اضافی پوست
  • افزایش جمع شدگی و استحکام بافت پوست
  • بهبود وافزایش گردش خون
  • کاهش منافذ باز پوست و درمان آن
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوستمکانیزم و فرآیند پلاژن تراپی

در انجام این روش توسط دستگاه پلاژن با استفاده از امواج رادیویی، سیستم دینامیکی فعالسازی عضلات صورت و تکنولوژی سوزن های بسیار (کوچک Micro-needle) عمل می‌کند. بدین صورت که با گرم کردن پوست توسط امواج رادیویی و همچنین کوتاه کردن فیبرهای کلاژنی موجب بهتر شدن فرم و سفت تر شدن پوست صورت می‌شود. دستگاه پلاژن توسط روش انرژی ولودرم هیبریدی یک تزریق سریع و بسیار ریز با امواج رادیویی در پوست ایجاد می‌کند. این تزریق هیچ گونه دردی ندارد، چرا که توسط سوزن های بسیار ریز و توسط طول موج های رادیویی انجام می‌گیرد. این روش به قدری موثر است که نتایج آن پس از انجام جلسه اول، قابل مشاهده است.

چه افرادی کاندیدای مناسب پلاژن تراپی هستند؟

انجام این روش برای افرادی که دارای پوست با ظاهر فرسوده و افتاده هستند؛ مناسب است. همچنین برای افرادی که پوست ها کدر شده و شفافیت خود را از دست داده است، می تواند بسیار موثر باشد. یکی از فواید و کاربردهای پلاژن تراپی، از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده بر اثر افزایش سن است. به همین دلیل این روش را به آن دسته از آقایون و خانم هایی که پوستشان در اثر افزایش سن و دیگر عوامل محیطی خط و چین و چروک افتاده است، انجام این روش را پیشنهاد می‌کنیم.

عوارض و معایب پلاژن تراپی

از آنجایی که این روش، به صورت کاملا غیر تهاجمی است، شما حین انجام آن خونریزی و احساس درد شدید نخواهید کرد. اغلب افرادی که این روش را امتحان میکنند، تلفیقی از گرما و لرزش دستگاه را بر روی پوست خود احساس می‌کنند. به طور کلی می توان گفت که پلاژن تراپی یک روش بدون ریسک و بی خطر است که ممکن است در موارد بسیار نادر، عوارض زیر برای بعضی از افراد مشاهده شود:

  • قرمزی بیش از حد پوست
  • درد موضعی و موقت
  • حساس شدن پوست
  • التهاب و تورم موضعی
  • آسیب به بافت طبیعی پوست صورت و بدن (سوختگی، تاول و پوسته پوسته شدن)
  • بروز جوش های موقت
  • کبودی
  • از بین رفتن موقتی تعادل رنگدانه های پوست
    مواردی ذکر شده در افراد معدودی دیده می‌شود که در اثر بروز آن می‌بایست با پزشک مربوطه مشورت کنید. معمولا قرمزی، کبودی و التهاب پس از ۲ الی ۵ روز از بین خواهد رفت و جای هیچ گونه نگرانی نمی‌باشد.

مراقبت های قبل و بعد از پلاژن تراپی

پوست با انجام عمل پلاژن تراپی به شدت حساس می‌شود. به همین دلیل انجام مراقبت های قبل و بعد از پلاژن تراپی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین می بایست موارد زیر را جهت جلوگیری از عوارض جانبی آن، رعایت کرد:

  • بعد از انجام پلاژن تراپی در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • از ضدآفتاب های مخصوص پوستتان با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای موضعی که موجب التهاب یا حساسیت شدید پوست می‌شوند؛ خودداری کنید.

توجه: ۵ الی ۷ روز قبل از انجام این روش به جهت اینکه حساسیت پوست زیاد می‌شود، می بایست از کرم های موبر و کرم های لایه بردار استفاده نکنید و همچنین از انجام لیزر پوست و الکترولیز خودداری کنید.

تعداد جلسات و هزینه هر جلسه پلاژن تراپی چقدر است؟

در رابطه با هزینه هر جلسه و تعداد جلسات درمان با پلاژن تراپی باید گفت که این روند کاملا بستگی به وضعیت، نوع پوست و انتظار بیمار و مراجعه کننده دارد. همچنین قیمت هر جلسه با توجه به موقعیت جغرافیایی کلینیک اینکه در چه شهر و منطقی باشد، هزینه های جانبی و همچنین میزان تخصص پزشک و فردی که این کار را انجام می دهد، همگی در تعیین هزینه‌ نهایی پلاژن تراپی موثر است. منظور از هزینه های جانبی همان کیت و ژل هایی است که حین درمان به صورت جداگانه برای هر فرد استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط با پلاژن تراپی :

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن