مراحل انجام فیشیال تخصصی پوست صورت

عکس مراحل انجام فیشیال تخصصی پوست صورت

در حال حاضر عوامل مختلف بسیاری در طول روز روی پوست شما اثر سوء می‌گذارند. اشعه های آفتاب، آلودگی هوا، دستگاه های هوشمند، تغذیه نامناسب و البته ژنتیک، همگی نقش بسزایی دارند. یکی از روش های پاکسازی و جوانسازی غیرتهاجمی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، فیشیال تخصصی پوست صورت می‌باشد. فیشیال یک روش آرامش بخش جهت لایه برداری و آبرسانی به پوست است که چهره ای شفاف، باطروات و زیبا را به شما هدیه می‌دهد. دلایل زیادی وجود دارد که متقاضیان انجام این روش به کلینیک های زیبایی و سالن های آرایش مراجعه کنند. به همین دلیل محصولات فیشیال و پاکسازی و تعداد مراحل که برای هر فرد استفاده می‌شود با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. از جمله نکاتی که در این روند می‎تواند بسیار موثر باشد، جنس پوست و همچنین آسیب‌های پوست هر فرد است. در ادامه نحوه انجام مراحل فیشیال و پاکسازی پوست را شرح می‌دهیم.

مراحل انجام فیشیال پوست صورت

همانطور که گفته شد تعداد مراحل و نحوه انجام فیشیال برای هر فرد با توجه به شرایط و نوع پوست، متفاوت است. اما به طور کلی مراحل زیر در هر فیشیال تخصصی انجام می‌شود. در حال حاضر روشی که در کنار انجام مراحل فیشیال پوست انجام می‌شود، نوردرمانی توسط ماسک های ال ای دی می‌باشد. که در ادامه توضیح مختصری راجع به آن خواهیم داد.

انجام مشاوره فردی و تخصصی مرحله اول از مراحل فیشیال پوست صورت

اولین قدم قبل از انجام فیشیال، انجام مشاوره است. برای اینکه بدانیم پوست فرد به چه درمانی نیاز دارد و اینکه هدف هر مراجعه کننده از انجام فیشیال و پاکسازی چیست و چه انتظاری دارد. یک متخصص باید بتواند و نوع پوست هر فرد را تشخیص دهد و اینکه بداند آن فرد چه انتظاراتی دارد. همچنین در مورد روش پاکسازی و تخلیه جوش ها ازشان سوال کنید و بدانید آستانه درد آنها چقدر است. فرآیند تخلیه و پاکسازی، مهم ترین مرحله در فیشیال است. اما اگر فردی پوست بسیار حساسی داشته باشد، انجام آن سودی نخواهد داشت. در نهایت باید تمام مراحل و محصولاتی که قصد دارید از آن ها استفاده کنید را برای مراجعه کننده توضیح دهید که در مورد روند کار، کاملا آگاه و راضی باشد.

جمع کردن موهای سر مراجعه کننده

پس از مشاوره به خوبی موهای فرد را بدون ایجاد درد، کاملا ببندید و از هدهای سر مخصوص اسپا و فیشیال استفاده کنید. چرا که اگر موها را کامل نبندید، ممکن است با مواد برخورد کند و قسمتی از مواد را پاک کند. موها را به گونه ای نبندید که مراجعه کننده احساس درد کند و آرامشی که می‌بایست در طول پاکسازی داشته باشد، از بین برود. همچنین خیلی شل نبندید که آب و مواد به سمت موها سرازیر شود.

انتخاب محصولات مناسب برای درمان حرفه ای صورت

پس از بستن موها و ریلکس شدن فرد، زمانی را صرف تجزیه و تحلیل پوست مراجعه کننده کنید تا نوع پوست او را مشخص کنید. چشمان آنها را با یک ماسک چشم خنک بپوشانید و با استفاده از نور و ذره بین برای ارزیابی پوست و تعیین اینکه کدام محصولات را استفاده کنید، بهره ببرید. فراموش نکنید که اهداف مراقبت از پوست مهمان خود و هرگونه حساسیت یا آلرژی که ممکن است داشته باشند را در نظر بگیرید.

پاک کردن پوست از آرایش و آلودگی

پس از آنالیز و بررسی پوست، باید بر اساس ارزیابی خود پوست را با پاک کننده مناسب تمیز کنید. این مرحله ممکن است مهم ترین گام برای رفع نیازهای مراجعه کننده شما باشد. در فرمولاسیون پاک کننده ها مواد مختلفی مانند آنزیم ها و اسیدهای هیدروکسی وجود دارد که برای کمک به چرخش سلولی، روشن کردن یا کمک به کاهش روند پیری پوست موثر است.

لایه برداری از پوست

در این مرحله با استفاده از ماسک اسکراب صورت جهت پاکسازی عمیق و آماده سازی آن برای جذب مواد مغذی و آبرسان که در مراحل بعد به پوست زده می‌شود، استفاده می‌گردد. به گفته سایت healthline.com در این مرحله از مراحل فیشیال تخصصی پوست صورت، تمام آلودگی، چربی اضافه، سلول های مرده سطح درم پوست و سایر تجمعات آلوده در پوست پاک می‌شوند.

نکته ای که می‌بایست حین استفاده از ماسک های صورت به آن توجه کنید، ترکیبات ماسک های اسکراب صورت می‌باشد.

در ادامه چند نمونه از بهترین ماسک های صورت را نام برده ایم:

» اسکراب لایه بردار ارگانیک خیار بیوآکوا

» اسکراب قهوه ضد سلولیت صورت و بدن استلین | Estelin

» انواع اسکراب دکتر اسکین ۵۰۰ گرم

ماساژ دادن صورت

ماساژ صورت جریان خون را برای تحریک بازسازی سلول های جدید و ایجاد آرامش عمیق در طول درمان تشویق می کند. برای انجام ماساژ صورت، از نوک انگشتان خود استفاده کرده و فشار ملایمی وارد کنید و به آرامی به سمت گوش ها حرکت کنید. همچنین می توانید انگشتان خود را به صورت دایره ای حرکت دهید تا پوست را تحریک کند. از تکنیک‌های ماساژ کلاسیک به صورت حرفه‌ای استفاده کنید تا احساس خوبی را به مهمان و پوست او منتقل کنید.

ماسک صورت

معمولاً ماسک‌های صورت در پایان درمان اعمال می‌شوند. ماسک ها در انواع مختلف وجود دارند که هرکدام اهداف متفاوت دارند. به طور کلی، ماسک های خاک رس / گل برای جذب چربی اضافی عالی هستند، ماسک های مبتنی بر کرم به رفع خشکی کمک می کنند و ماسک های ژل می‌توانند پوست های مختلط را تغذیه کنند. در این مرحله از مراحل فیشیال پوست صورت، ماسک را با یک برس نرم با دقت و حرکات آرام‌بخش طولانی از گردن به سمت صورت ببرید تا جایی که ماسک به کل صورت اعمال شود.

» معرفی ۵ نمونه از بهترین ماسک های صورت ایرانی و خارجی

بخور گرم

اگر تشخیص دادید که پوست مهمان شما به صورتی است که به تخلیه جوش نیاز دارد، ابتدا با بخور گرم، منافذ صورت را باز کنید.

تخلیه و پاکسازی مهم ترین مرحله از مراحل فیشیال صورت

در این مرحله پس از باز شدن منافذ، با توجه به نوع پوست و میزان حساسیت آن، روش تخلیه جوش ها را انتخاب می‌کنید. استفاده از اپلیکاتور یا دستگاه میکرودرم

» کاربرد دستگاه میکرودرم

استفاده از گلوله های یخی

پس از تخلیه جوش ها و پاکسازی کامل پوست صورت، با گلوله های یخی صورت را به آرامی ماساژ دهید تا منافذ باز پوست بسته شود.

استفاده از کرم های مغذی، آبرسان و محافظت کننده

در آخرین مرحله قبل از استفاده از انواع کرم، با تونر پوست صورت را پاک کنید. چرا که تونرها آلودگی هایی که در عمق پوست نفوذ کرده است را از بین می‌برند. پس از اینکه صورت آماده جذب مواد مغذی شد، با توجه به نیاز و نوع پوست از سرم ها، روغن های مغذی صورت، کرم های ویتامینه و مغذی استفاده کنید.

 استفاده از آبرسان جهت آبرسانی و مرطوب کردن پوست برای بازگرداندن آب از دست رفته به پوست ضروری است. پس از زدن کرم آبرسان نوبت به استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30 جهت مراقبت و محافظت از پوست مهمان در برابر اشعه های مضر فرابنفش آفتاب است.

نوردرمانی مدرن ترین مرحله از مراحل انجام فیشیال صورت

ماسک ال ای دی یکی از مدرن ترین و جدیدترین تکنیک های فیشیال پوست استفاده از ماسک های ال ای دی LED و نوردرمانی است. نوردرمانی روند پیری پوست را به تعویق انداخته و همچنین موجب از بین رفتن جای زخم، اسکار و جوش و آکنه خواهد شد. از دیگر مزایای آن می‎توان به استحکام پوست، درمان لک، آفتاب سوختگی، کک و مک و کنترل چربی پوست اشاره کرد.

» ماسک صورت و گردن LED گلد

» ماسک ال ای دی تونلی اومگا لایت Omega light LED

دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه
تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن