ماسک اسکراب صورت چیست؛ فواید و مضرات + بهترین اسکراب صورت

عکس ماسک اسکراب صورت چیست

برای بسیاری افراد این سوال مطرح است که: ماسک اسکراب صورت چیست؟ ماسک اسکراب صورت و بدن از جمله محصولات مراقبت پوست است که هر فردی باید حداقل هفته ای یک بار در هفته از آن استفاده کند. اسکراب ها و کرم های لایه بردار موجب از بین رفتن لایه ها و سلول های مرده روی سطح پوست و همچنین شادابی و لطافت پوست می‌شوند. در ادامه راجع به انواع ماسک صورت، فواید و مضرات آن و همچنین نحوه استفاده از آن صحبت می‎کنیم.

» خرید و مشاهده انواع محصولات پوستی برای مراقبت خانگی

ماسک اسکراب صورت چیست

اغلب ماسک های اسکراب که وظیفه لایه برداری، از بین بردن جای جوش و آکنه و روشن کردن پوست را دارند، حاوی دانه های ریز یا درشت می‌باشند که با ماساژ آن ها بر روی صورت، عمل لایه برداری و از بین رفتن سلول های مرده پوست انجام می‌شود. امروزه اسکراب ها یکی از اساسی‌ترین محصولات فیشیال و پاکسازی صورت در کلینیک های زیبای و همچنین سالن های آرایش هستند. برخی از اسکراب ها مناسب صورت و برخی دیگر مناسب کل بدن مخصوصا ناحیه زانو، آرنج و قوزک پا که پوست ضخیم تری دارند؛ هستند. استفاده از اسکراب بدن در این نواحی به مرور زمان موجب روشن تر شدن، لطیف شدن و پاکسازی عمیق آن می‌شود. چرا که هرچه لایه های مرده از بین برود، پوست لایه های جدیدتری جایگزین می‌کند. در بازار اسکراب های صورت و بدن زیاد با کارایی مختلف وجو دارد که فواید و مزایای بسیاری دارند که در ادامه به چند مورد اشاره کردیم:

فواید و مضرات اسکراب صورت و بدن

با این حال که اسکراب ها انواع مختلفی دارند اما برخی فواید و مزایا در آن ها مشترک است:

  1. پاکسازی عمیق پوست از آلودگی ها
  2. از بین بردن لایه های مرده پوست
  3. درمان جوش های زیر پوستی
  4. درمان چین و چروک های سطحی پوست
  5. از بین رفتن جای جوش و آکنه
  6. کنترل ترشح چربی سبوم پوست و از بین بردن چربی اضافی
  7. درمان منافذ باز پوست
  8. کمک به درمان لک های پوست
  9. آبرسانی و تغذیه پوست
  10. روشن کردن پوست صورت و بدن
  11. لطافت، شادابی و شفافیت

عوارض اسکراب صورت

استفاده از اسکراب صورت و بدن به منظور پاکسازی عمیق صورت و از بین بردن لایه های سطحی پوست می‌باشد و به هیچ عنوان عمل لایه برداری را انجام نمی‌دهد. به همین دلیل حین استفاده از اسکراب با توجه به این موضوع بیش از حد پوست صورت خود را ماساژ و فشار ندهید. چرا که موجب قرمزی، زخم و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

جهت پاکسازی به هیچ عنوان از اسکراب را اطراف چشم ها نزنید و بیش از یک دقیقه بر روی صورت ماساژ ندهید چرا که باعث ایجاد حساسیت پوست و سوزش خواهد شد.

از دیگر عوارض اسکراب صورت و بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خشکی پوست
  2. قرمزی و زخم سطحی پوست
  3. ایجاد حساسیت، سوزش و التهاب
  4. تشدید جوش و آکنه
  5. پوسته پوسته شدن و ایجاد لک های پوستی

چه کسانی نباید از اسکراب صورت و بدن استفاده کنند؟

افرادی که دچار بیماری تبخال، زگیل، اگزما، آکنه های شدید و روزاسه هستند نباید از اسکراب استفاده کنند. چرا که این نوع بیماری ها موجب پخش بیشتر باکتری و عفونت در سطح پوست می‌شوند و هنگامی که شما ماسک اسکراب را بر روی این نواحی ماساژ دهید به پخش قارچ، عفونت و باکتری کمک کرده‌اید. همچنین افرادی که به تازگی اپیلاسیون انجام دادند به دلیل اینکه پوستشان تحریک پذیر شده است نباید تا چند روز از اسکراب استفاده کنند.

انواع اسکراب صورت

سعی کردیم که تا اینجا به صورت مفصل در مورد اینکه ماسک اسکراب صورت چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد، صحبت کنیم. حال می‌خواهیم در مورد انواع اسکراب صورت توضیح دهیم. اسکراب ها از نقطه نظرهای متفاوتی دسته بندی می‌شوند اما به طور کلی در دو دسته خانگی و کارخانه ای قرار می‌گیرند. اسکراب صورت خانگی در منزل و توسط مواد طبیعی درست می‌شود که در ادامه طرز تهیه بهترین اسکراب صورت خانگی را شرح می‌دهیم. اما پیش از اینکه ماسک اسکراب تهیه کنید، می‌بایست نوع پوست خودتان را بدانید و تشخیص دهید نوع پوستتان چرب و مختلط یا خشک و حساس است. چرا که ماسک و اسکراب های صورت برای انواع پوست عملکرد متفاوتی دارند.

اسکراب صورت برای پوست خشک

هنگامی که پوست نتواند آب کافی را درون خود حفظ کند، دچار خشکی می‌شود. پوست های خشک برخلاف پوست های چرب جهت درمان به رطوبت بیشتری احتیاج دارند. خشکی پوست موجب از بین رفتن لطافت، نرمی و درخشندگی صورت و چهره می‌شود. به همین دلیل برای درمان و آبرسانی به این نوع پوست ها می‌بایست از اسکراب صورت برای پوست خشک استفاده کنید. اسکراب های پوست خشک علاوه بر آبرسانی موجب از بین رفتن بافت و سلول های مرده و همچنین پاکسازی پوست می‌شود. دقت داشته باشید که افراد دارای پوست خشک نباید بیشتر از یک بار در هفته از اسکراب استفاده کنند چرا که موجب خشکی بیشتر پوست خواهد شد.

اسکراب صورت برای پوست چرب و مختلط

افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط هستند در کل صورت یا برخی نواحی مانند چانه، گونه ها و مخصوصا بینی احساس چربی می‌کنند و همیشه صورتشان برق می‌زند. چربی بیش از اندازه موجب پیدایش جوش های سر سیاه، زیر پوستی و انواع جوش و آکنه می‌شود. چرا که چربی منافذ را میبندد و موجب پیدایش جوش می‌شود. ماسک های اسکراب پوست چرب علاوه بر آبرسانی موجب کنترل ترشح چربی و غدد سبوم پوست، از بین رفتن سلول های مرده پوست و پاکسازی عمیق منافذ و همچنین درمان منافذ باز می‌شود. اگر در حال حاضر دچار لک و جوش صورت هستید مطلب زیر را از دست ندهید:

» بهترین ماسک صورت برای لک و جوش چیست؟

بهترین اسکراب صورت کدام است؟

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که قصد تهیه اسکراب خانگی را دارید یا قصد دارید اسکراب آماده تهیه کنید. در هر صورت لازم است که با ترکیبات اصلی اسکراب آشنا باشید و نوع پوست خودتان را بدانید. چنانچه قصد تهیه ماسک اسکراب در منزل را دارید، بهترین اسکراب صورت خانگی از سه ماده اصلی تشکیل می‌شود:

  1. لایه بردار (۲ قاشق غذاخوری)

بادام زمینی، جوش شیرین، جو دوسر پرک یا برنج آسیاب شده

  1. روغن یا مایع (۲ قاشق غذاخوری)

ماست، سفیده تخم مرغ، روغن نارگیل یا آلوئه‌ورا

  1. ماده مغذی و تقویت کننده پوست (۱ قاشق چای خوری)

عسل، جعفری، آووکادو یا زردچوبه

اگر قصد دارید استفاده از بهترین اسکراب های صورت را تجربه کنید وارد لینک های زیر شوید:

» اسکراب هلو-زردآلو صورت و بدن استلین | Estelin 

» اسکراب قهوه ضد سلولیت صورت و بدن استلین Estelin 

» اسکراب لایه بردار ارگانیک خیار بیوآکوا BIOAQUA

» اسکراب شی باتر و فندق بیواکوا

طرز تهیه اسکراب خانگی

اگر دارای پوست خشک و حساس هستید بهترین اسکراب برای آن، مخلوطی از بادام زمینی، روغن نارگیل و آووکادو خواهد بود. اگر دارای پوست چرب و مختلط یا جوش دار هستید ترکیبی از سفیده تخم مرغ، جوش شیرین و زردچوبه می تواند موجب تنظیم PH پوست، روشن شدن، استحکام و کنترل ترشح چربی اضافه پوست شود. در صورتی که پوست حساسی دارید می‌بایست از ترکیبات ملایم نظیر جو دوسر پرک، آلوئه ورا و عسل استفاده کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن