سریع ترین روش درمان جای جوش و آکنه

روش های درمان جای جوش

بسیاری از افراد ممکن است در هر سنی و با هر جنسیتی دچار انواع جوش و آکنه شوند. مشکلی که ممکن است هر فرد با آن روبرو شود جای جوش و آکنه بر روی پوست صورت و بدن می باشد. همیشه می دانیم که پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود. امروزه محصولات مراقبت پوست بسیاری در جهت حفظ سلامت پوست تولید شده است که استفاده از آنها در جهت پیشگیری و درمان بیماری های پوستی موثر خواهد بود.  در این مقاله برخی راهکارها جهت جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه و همچنین سریع ترین روش درمان جوش و آکنه را بیان کردیم؛ در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با انواع پوست

یکی از عوامل خیلی مهم و تاثیرگذار در درمان جوش و همچنین درمان جای جوش و آکنه، تشخیص نوع پوست صورت و بدن می باشد.

پوست خشک

در واقع خشکی پوست نوعی بیماری پوستی است. افرادی که پوست آنها خشک می‌باشد، پوستشان توانایی حفظ رطوبت را ندارد. به همین دلیل اغلب پوست صورت یا بدنشان احساس کشیدگی و خشکی دارد. پوست های خشک چربی کمتری تولید می‌کنند به همین دلیل پوسته پوسته شدن از عارضه های پوست خشک است. ژنتیک، استفاده از آب گرم، استفاده از وسایل گرمایشی با دمای بالا، سن و شرایط آب و هوا از جمله دلایل خشکی پوست می‌باشد.

پوست چرب

افرادی که پوست آنها از نوع چرب می باشد در ناحیه گونه، بینی و پیشانی احساس چربی بیشتری دارند و پوست این نواحی براق تر از سایر نقاط صورت است. در واقع ترشح چربی از غدد سبوم در اینگونه افراد بیشتر از حد معمول است. عوارض ترشح چربی اضافی بروز جوش های سرسیاه مخصوصا روی بینی می‌باشد. ناگفته نماند که پوست چرب دیرتر دچار چین و چروک خواهد شد. چربی پوست اغلب به دلیل عوامل ژنتیکی و آب و هوای مرطوب بوجود می‌آید. برای مراقبت از پوست چرب از محصولاتی که بر پایه آب هستند می‌بایست استفاده کنید.

» آبرسان پوست چرب چیست؟ معرفی آبرسان پوست جوش دار

پوست نرمال و معمولی

پوست نرمال و معمولی، بهترین نوع پوست است. چرا که این نوع پوست کمتر دچار جوش و عارضه های پوستی می‌شو‌‌د. علاوه بر این میزان چربی در پوست‌های نرمال، متعادل است. پوست های معمولی در کنار تمامی مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دارد بسیار سریع دچار چین و چروک خواهند شد. برای مراقبت از پوست معمولی و نرمال از کرم های ضدچروک و آبرسان استفاده کنید.

پوست مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند می بایست باید ها و نباید های بسیاری را رعایت کنند. چراکه نگهداری این نوع پوست دشوارتر است و برای هر ناحیه باید محصول متفاوتی استفاده کرد. افراد دارای پوست مختلف در نواحی پیشانی چانه و بینی احساس چربی می‌کنند و در نواحی دیگر مانند گونه احساس خشکی و کشیدگی دارند. استفاده از محصولات مراقبت پوست و لوازم آرایشی و بهداشتی که بر پایه آب هستند به این نوع افراد پیشنهاد می شود.

برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه باید ها و نباید های بسیاری وجود دارد که رعایت رژیم غذایی، نوشیدن آب کافی، استحمام و شستشوی منظم و استفاده از محصولات مراقبت پوست با توجه به نوع پوست به صورت روزانه از جمله این موارد هستند.

انواع جای جوش صورت

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بر روی صورت یا بدن از جای جوش رنج می برید ابتدا باید نوع جای جوش خود را تشخیص داده و سپس برای درمان آن اقدام کنید. چراکه روش های بسیاری برای درمان جای جوش و آکنه وجود دارد که هرکدام برای نوع خاصی از جای جوش موثر هستند.

جای جوش واگنی

جای جوش واگنی بسیار شبیه به جای آبله مرغان است جای جوش واگنی به صورت دایره‌ای و بیضی شکل مانند دهانه حفره آتشفشان می‌باشد. عمق این نوع زخم و جوش بسته به شدت آن متفاوت است.

روش های درمان جای جوش و آکنه (جوش واگنی)

جای جوش چرخشی

جای جوش چرخشی به صورت موجی شکل ایجاد میشود و مرز میان فرورفتگی ها مشخص نخواهد بود و پوست ناهموار است.

جای جوش قندیلی یا مثلثی

جای جوش قندیلی (اسکار آیس پیک) که به آن اسکار مثلثی نیز گفته می‌شود، سوراخ های عمیق، کوچک و باریک هستند که تا لایه درم پوست ادامه دارند. این زخم ها بر اثر ایجاد جوش های عفونی که عمق بسیاری دارند و بافت پوست را تخریب کردند، ایجاد می‌شوند.

سریعترین روش درمان جای جوش و آکنه

هایپرپیگمنتیشن

بسیاری از مواقع هنگامی که جوش ها درمان می‌شوند، لکه‌های تیره ای از خود به جا می گذارند که شبیه به اسکار هستند اما ماهیت زخم و اسکار ندارد. این لکه ها، هایپرپیگمنتیشن نام دارند و در افرادی که دچار آکنه می شوند، بسیار شایع است.

از بین بردن جای هایپرپیگمنتیشن

 چه دلایلی موجب ایجاد جای جوش می‌شود؟

کلاژن ماده ای ضروری برای ترمیم و جوانسازی پوست است که می‌تواند مضر هم باشد.  درصورت بروز جوش و آکنه نباید جوش‌ها را دستکاری کنید، این امر موجب تولید بیشتر کلاژن در آن ناحیه شده و درنهایت لکه‌های قهوه‌ای و قرمز ، اسکار یا  هایپرپیگمنتیشن ظاهر می‌شود. جوش‌ها نوعی ویروس یا باکتری هستند که در صورت دستکاری آن‌ها، در ناحیه اطراف پخش می‌شوند.

چه عواملی موجب بدتر شدن جای جوش می‌شود؟

همانطور که گفته شد، دست زدن به جوش ها موجب بدتر شدن و ایجاد جای جوش می‌شود‌ باورهای غلطی که در جهت درمان جوش وجود دارد نیز موجب تشدید این عارضه خواهد شد مانند:

استفاده از ویتامین E

ویتامین E همانند کلاژن ماده ای ضروری برای سلامت پوست می‌باشد که اگر به صورت نادرست استفاده شود موجب اگزما و حساسیت های پوستی خواهد شد.

قرارگرفتن در زیر نور آفتاب

بسیاری از افراد معتقد هستند که نور و اشعه خورشید در از بین رفتن جای جوش و آکنه موثر است در صورتی که نور خورشید با داشتن اشعه ماوراء بنفش موجب از بین رفتن رنگدانه‌های پوست و زیاد شدن لکه‌های پوست می‌شود.

بهترین روش های درمان جای جوش و آکنه

برای از بین بردن و درمان جوش و آکنه می‌توانید از روشهای طبیعی و خانگی و همچنین روش‌های پزشکی که در مطب پزشکان و کلینیک های زیبایی انجام می شود بهره‌مند شوید. هر چند که روش های پزشکی امن تر و موثرتر هستند باز هم برخی افراد تمایل به انجام روشهای خانگی جهت درمان جای جوش دارند. در ادامه برخی از موثرترین و سریعترین راه های درمان جای جوش و آکنه را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

درمان جای جوش با لیزر

یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین بردن جای جوش و آکنه ها استفاده از لیزر یا همان لیزر درمانی است. که با توجه به نوع جوش و میزان آسیب‌دیدگی ، نوع لیزر و تعداد جلسات درمان،مشخص می‌شود‌.

درمان جای جوش با روش آر اف rf

آر اف از دیگر روش های موثر در درمان جای جوش و ترمیم بافت پوست می‌باشد. در این روش بجای اشعه لیزر از امواج رادیویی جهت ترمیم و درمان استفاده می‌شود.

» دستگاه ۷ کاره آر اف Ems

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن جای جوش و زخم اسکار می باشد که با توجه به صلاحدید پزشک این روش جهت درمان انتخاب می شود. در این روش نوعی لایه برداری توسط اسپری های کریستال که توسط دستگاه تولید می شود؛ انجام می‌گیرد.
با توجه به میزان آسیب پوست، تعداد جلسات توسط متخصص، تعیین میگردد. میکرودرم ابریژن توسط دستگاه‌های میکرودرمی انجام می‌گردد.

» دستگاه میکرودرم ابریژن؛ کاربرد + انواع و بهترین مارک

میکرونیدلینگ

همانطور که گفته شد کلاژن یکی از عوامل موثر در جوانسازی و ترمیم پوست صورت و بدن می باشد. در روش میکرونیدلینگ به جهت تحریک پوست برای تولید کلاژن از سوزنهای مخصوص استفاده می شود تا لایه‌ها و سلولهای مرده پوست را از بین ببرد و لایه‌های جدید تشکیل شود.

درمان جای جوش با روش های طبیعی و خانگی

جهت درمان جای جوش و آکنه به روش طبیعی و خانگی، راهکارهای بسیاری وجود دارد که در کوتاه ترین زمان، جای جوش را از بین میبرد. روش های خانگی به دلیل داشتن عوارض احتمالی و ایجاد حساسیت های پوستی برای تمامی افراد توصیه نمی گردد اما نمی‌توان تاثیر بسزای برخی از روش‌ها را نادیده گرفت.

درمان با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده موثر برای از بین بردن تیرگی و لک های صورت می باشد که برای روشن شدن پوست صورت از آن استفاده می شود. ماسک جوش شیرین را می‌توانید با آب یا مقداری گلاب تهیه کنید. خمیر به دست آمده هر دو روز یکبار روی صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشورید.

آب لیمو برای درمان جای جوشو آکنه

لیمو ترش با داشتن آنتی اکسیدان فراوان می تواند همانند جوش شیرین در جهت درمان جای جوش و آکنه عمل کند. برای از بین بردن خاصیت اسیدی آبلیمو آن را با کمی آب مخلوط کنید و هر دو روز یکبار به صورتتان بزنید. پس غز جذب محلول، صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن