تونر چست ؟ چرا باید از تونر پوست استفاده کنیم؟

انتخاب بهترین تونر پوست

تونر چیست؟

برخی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می‌کنند که به جای استفاده از ماسک‌ های مختلف پوستی مانند ماسک صورت برای پوست چرب، پوست خشک، حساس و غیره تونر را روی میز آرایش خود اضافه کنید که بسیار مؤثر تر است.

اگر می‌خواهید هدف اصلی استفاده از تونرصورت را بدانید، باید گفت این محصول برای داشتن سلامت بیشتر، پاکسازی پوست را به گونه‌ای انجام می‌دهد که منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک شود.

بدانید که حتی شستشوی صورت با پاک‌ کننده‌ های صابونی که معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می‌شود، هم نمی‌تواند تأثیر تونر را داشته باشد. چرا که صابون یا شوینده‌ ها قادر نیستند به منافذ پوست نفوذ کنند.

تاثیر استفاده از تونر برای پاکسازی پوست صورت

بیشتر تونرها از محلول‌ های بر پایه آب تشکیل شده‌اند و دارای مواد تشکیل‌ دهنده فعالی مانند عصاره گیاهان یا اسانس‌ های روغنی هستند که با توجه به نوع تونر که برای چه پوستی طراحی شده است، درصدشان تغییر می‌کند. بیشتر تونر ها آبکی هستند، اما مدل‌ های ژلی و سرمی هم در فروشگاه‌ ها عرضه می‌شوند.

تونر صورت با توجه به انواع پوست صورت تولید می‌شود و مانند دیگر محصولات آرایشی، باید به سراغ نوعی از تونرها بروید که برای پوست شما مناسب باشد.

اگر پوستتان چرب، مختلط و یا خشک است می‌توانید نوعی از تونر را خریداری کنید که با خصوصیات پوستی شما هماهنگ است.

با انتخاب تونرمناسب، چربی پوست صورت متعادل می‌شود و پوستی شفاف و سالم را به شما هدیه می‌دهد.

استفاده از تونر صورت برای چه پوستی توصیه می‌شود؟

تونر مختص افراد خاصی نیست و با توجه به هر نوع پوست قابل تهیه است. همه افراد بهتر است تونر را در لیست لوازم آرایشی ضروری خود قرار دهند، ولی برای پوست‌ هایی که همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسند، استفاده از تونر باید در برنامه بهداشت فردی روزانه قرار گیرد تا چربی بیش از حد و مزاحم پوست را از بین ببرد.

فواید استفاده از تونر صورت در برنامه مراقبت از پوست

تمیز شدن منافذ پوست

ذرات گرد و غبار و آلاینده‌ های موجود در هوا در میان منافذ پوست صورت نفوذ می‌کنند و حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. تونر به این منافذ وارد شده و این آلودگی‌ها را خارج کند.

کرم پودر، پنکک و دیگر لوازم آرایشی هم از ذراتی هستند که باید از روی سلول‌ های پوست جمع‌ آوری شوند تا به تنفس بیشتر آنها کمک کند.

شفاف شدن پوست صورت

تونرصورت به علت اینکه ذرات ریز آلوده کننده را از درون منافذ پاک می‌کند، باعث شفاف شدن پوست می‌شود. زمانی که از تونر بر روی پوست صورت استفاده می‌کنید، چربی‌های ترشح شده از منافذ باز پوست هم از بین می‌رود، منافذ جمع‌تر می‌شوند.

تنظیم pH پوست

شوینده‌ های صورت که ممکن است به انتخاب شما صابون و یا ژل باشند، میزان اسیدیته پوست را تغییر می‌دهند و این تونر صورت است که به متعادل کردن آن کمک می‌کند.

در واقع بسیاری از شوینده‌ های صورت و پاک‌کننده‌ ها، دارای خاصیت قلیایی هستند و با استفاده مکرر پوست را از حالت اسیدی طبیعی‌اش، خارج می‌کنند. همین نکته باعث می‌شود برای تنظیم مجدد اسیدیته، چربی بیشتری از درون منافذ پوست ترشح شود و آنچه بر روی صورت نمایان می‌شود، پوستی چرب خواهد بود. ولی تونر به دلیل اینکه قلیایی نیست، این مشکل را برطرف کرده و اسیدیته را تنظیم می‌کند.

آبرسانی عمقی پوست صورت

تونرها آبرسان قوی پوست هستند، موجب به دام افتادن رطوبت می‌شوند و در نهایت به عنوان یک لایه محافظ در برابر ذرات آلوده‌ کننده و گرد و غبار هوا از پوست شما محافظت می‌کنند.

برای خرید تونر آبرسان قیمت مناسب کلیک کنید.

بسته شدن منافذ پوست

اگر به سراغ بهترین کرم برای بستن منافذ پوست هم بروید، به اندازه تونر باعث بسته و یا کوچک شدن منافذ پوستی نمی‌شود. تونر با این کار، نفوذ آلودگی و ذرات ناخالص را کاهش می‌دهد. کلر و مواد معدنی موجود در آب سیر را هم از بین برده و پوست را محافظت می‌کند.

 

انتخاب تونر مناسب با توجه به نوع پوست

شما زمانی می‌توانید از تونر خریداری شده انتظار نتیجه ایده آل را داشته باشید که آن را با توجه به نوع پوست خود و البته نیازهای پوستی‌تان تهیه کرده باشید. پوست‌ های چرب با تونرهای مخصوص لایه‌ برداری می‌شوند و پوست‌های خشک هم با استفاده از تونر مخصوص، بیشتر رطوبت رسانی می‌شوند.

افرادی که دارای پوست حساس هستند خوب می‌دانند که در بسیاری از مواقع به دشواری می‌توان محصولی را استفاده کرد که مناسب پوست باشد و موجب برافروختگی، خارش و التهاب نشود. برای این افراد هم انواعی از تونر تولید می‌شود تا موجب تسکین و کاهش التهاب پوستی شود و اغلب هم دارای عصاره آلوئه ورا هستند.

اگر نگران هستید که این محصول موجب خشکی پوست شما می‌شود، به دنبال محصولات فاقد الکل در بازار بگردید. البته برای پوست چرب داشتن مواد تشکیل دهنده‌ای که به طور طبیعی دارای الکل هستند، خشکی مطلوبی بر جای می‌گذارد.

در تونرهای مخصوص پوست چرب اغلب از الکل استفاده می‌شود تا علاوه بر داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد آکنه، پوست را رو به خشکی موردنظر ببرند. داشتن درصد کمی از الکل در محصولات آرایشی برای همه پوست‌ها مضر نیست.

برای پوست‌ های متنوع اغلب این ترکیبات در این محصول استفاده می‌شود:

بابونه: تسکین‌دهنده مناسب برای پوست حساس و از بین بردن خستگی

روغن چای سبز: ضد باکتری و چربی مناسب برای پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار

آلوئه ورا: از بین بردن التهاب و قرمزی پوست مناسب برای پوست حساس

ویتامین E: آبرسان مناسب برای پوست خشک

گل رز: آبرسان مناسب برای پوست خشک

معرفی انواع تونرهای پوست

برخی از تونرها به شکل اسپری مصرف می‌شوند. آنها برای استفاده در میان روز مناسب هستند و تفاوتی نمی‌کند که زیر آرایش به کار برده شوند و یا روی آن!

با استفاده از این تونر ها فوری پوستی براق و شاداب خواهید داشت که رطوبت را به تازگی دریافت کرده است.

چه زمان و چگونه از تونرها استفاده کنیم؟

تونرپوست در واقع یکی از مراحل مراقبت از پوست است که بعد از شستشوی صورت و قبل از کرم، استفاده می‌شود. تصور نکنید تونر می‌تواند جایگزین شوینده‌ های صورت باشد، بلکه باید به تونر به عنوان مرحله متفاوت و جدیدی در تمیز کردن پوست نگاه کنید که تأثیر بیشتر در پاکسازی صورت می‌گذارد.

روش مصرف:

بعد از اینکه صورت خود را با آب گرم و ژل یا صابون مخصوص شستید، کمی آب سرد روی صورت بپاشید. سپس برای استفاده از تونر صورت، یک پد پاک‌کننده آرایش یا پنبه گلوله شده را بردارید، چندین قطره از تونر را روی آن بریزید و پد را روی پوست صورت و حتی گردن بمالید.

تونر را می‌توانید دو بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که فرمولاسیون تونر با پوستتان سازگاری داشته باشد. اگر با استفاده از تونر پوست صورت خشک شد و یا به خارش افتاد، دفعات استفاده را کم کنید.

برای تونر های قوی‌ تری که برای درمان جوش استفاده می‌شوند، استفاده دو روز یک‌بار هم مناسب است.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن