ال ای دی تراپی LED چیست؟ کاربرد + فواید و مزایا

ال ای دی تراپی LED یا نور درمانی چیست

ال ای دی تراپی یا نور درمانی توسط ماسک های ال ای دی از جمله جدیدترین و مدرن‌ترین روش جوانسازی پوست می‌باشد که متخصصان پوست و زیبایی در کنار عملیات پاکسازی و فیشیال پوست از آن استفاده می‌کنند. ال ای دی تراپی توسط دستگاه های مخصوص که ماسک ال ای دی تراپی نام دارد؛ انجام می‌شود. این روش به کاهش روند پیری پوست که در اثر افزایش سن و عوامل محیطی مانند آلودگی آب و هوا صورت می‌گیرد؛ کمک خواهد کرد. در ادامه به مفهوم سوال ال ای دی تراپی چیست؟ نحوه عملکرد، کاربرد و فواید آن خواهیم پرداخت.

ال ای دی تراپی چیست؟

روش ال ای دی تراپی یا همان نور درمانی توسط ماسک های ال ای دی LED روشی غیر تهاجمی و بدون درد است که توسط نورهای رنگی در جهت درمان معضلات پوستی و درمان چین و چروک انجام می‌شود. نورهای رنگی ماسک های ال ای دی هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارد که با توجه به تشخیص متخصص از رنگ مشخصی استفاده می‌شود. این روش از جمله روش های نوین و مدرن در زمینه جوانسازی و زیبایی پوست محسوب می‌شود که به دلیل فواید بسیار و غیرتهاجمی بودنش، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این روش یکی از مراحل فیشیال و پاکسازی پوست صورت است که متخصصان پس از پاکسازی کامل و آماده سازی پوست از روش نور درمانی استفاده می‌کنند.

نور درمانی یا ال ای دی تراپی چگونه انجام میشود؟

در این روش از نورهای رنگی با طول موج های معین استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این نورها در درمان زخم و اسکار بسیار موثر است. قبل از ورود این روش به حوزه زیبایی و جوانسازی در آغاز دهه ۱۹۹۰ افراد نیروی دریایی نیویورک برای تسریع درمان عضلات آسیب دیده و زخم هایشان از نور درمانی استفاده می‌کردند. نور درمانی علاوه بر کاهش علائم پیری در جهت درمان جای جوش و آکنه نیز کاربرد دارد.

نور قرمز با طول موج ۵۹۰ نانومتر جهت جوانسازی و افزایش تولید کلاژن و نور آبی با طول موج ۴۳۰ الی ۴۷۰ نانومتر برای درمان جای جوش و آکنه استفاده می‌شود. در ادامه کاربرد هر رنگ را شرح می‌دهیم. این نوع درمان برای انواع پوست مناسب بوده و طول درمان مشخصی دارد و می‌بایست به طور منظم ماهی یکبار انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. هر جلسه ۲۰ الی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد که تعداد جلسات بستگی به آسیب های پوست هر فرد دارد.

» سریع ترین روش درمان جای جوش و آکنه

کاربرد ال ای دی تراپی

اگر در پوست خود علائم پیری را حس می‌کنید یا اینکه احساس می‌کنید پوست شما کدر شده است، روش نور درمانی با نفوذ در لایه های عمیق پوست موجب رشد سلول های جدید و تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر می‌شود.

همچنین این روش در درمان جوش و آکنه، بازسازی پوست و افزایش استحکام پوست بسیار موثر است. توسط این روش درمان کک و مک و لک های آفتاب سوختگی نیز میسر خواهد شد. همچنین با استفاده از نور درمانی قسمت ها و نواحی از بدن که تیر و قهوه ای شده است قابل درمان می‌باشد.

مزایا و فواید انجام ال ای دی تراپی LED

انجام این روش مزایا و فواید بسیاری دارد و به دلیل اینکه نیاز به بی حسی و جراحی ندارد مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه به برخی از فواید و مزایای این روش اشاره می‌کنیم.

  1. جوانسازی و افزایش تولید کلاژن در جهت درمان چین و چروک
  2. رفع لک های قهوه ای که بر اثر آفتاب یا کهولت سن ایجا می‌شود
  3. از بین بردن جای جوش،‌زخم و اسکار
  4. درمان جوش و آکنه
  5. بهبود التهابات پوستی
  6. کمک به درمان سوختگی

کاربرد رنگ ها و هر طیف نوری در نوردرمانی

دستگاه ها و ماسک های ال ای دی تقریبا ۷ طیف نوری را تولید می‌کنند که مهم ترین آن ها را همراه با کاربرد شرح می‌دهیم.

نور آبی

نور آبی با طول موج ۴۳۰ الی ۴۷۰ نانومتر با نفوذ به سطح زیرین پوست موجب از بین رفتن آلودگی و باکتری ها می‌شود. همین امر موجب درمان و از بین رفتن جوش های فعال و آکنه خواهد شد.

نور قرمز

نور قرمز که طیف آن بین ۶۵۰ الی ۷۳۰ می‌باشد با طول موج ۵۹۰ نانومتر موجب بهبود خون رسانی به پوست و تحریک آن به تولید کلاژن بیشتر خواهد شد. کلاژن ماده ضروری در جهت تولید سلول های جدید  و ترمیم بافت های آسیب دیده می‌باشد. به همین دلیل این نور به از بین رفتن اسکارها و همچنین چین و چروک صورت کمک می‌کند.

رنگ زرد

رنگ زرد با طول موج ۵۹۰ نانومتر برای درمان قرمزی و التهابات پوستی می‌باشد و اگر فردی دچار این عارضه باشد. از این نور برای درمان استفاده می‌شود. نور زرد ال ای دی اکسیژن رسانی به بافت پوست را بهبود می‌بخشد و در جهت درمان چین و چروک نیز موثر خواهد بود.

نور سفید

نور سفید با طول موج ۵۹۰ نانومتر موجب استحکام و از بین رفتن شلی پوست خواهد شد. این نور موجب تقویت سلول های پوست و از بین بردن سموم غدد بدن می‌شود.

رنگ سبز

این نور با طیف ۵۲۵ الی ۵۵۰ نانومتر موجب ریلکس شدن پوست و درمان لک های قهوه ای و روشن شدن نواحی از بدن که سیاه رنگ یا قهوه ای رنگ شده است (به دلیل کمبود میزان ملانین در پوست)؛ ‌می‌شود. به طور کلی به درمان کک و مک، ‌آفتاب سوختگی،‌ لکه های پوستی و روشن شدن نواحی تیره بدن کمک می‍کند.

معرفی و آشنایی با انواع دستگاه و ماسک های ال ای دی LED

» دستگاه ال ای دی ۷ رنگ تاشو کلسیم ساز تمام لمسی

» ماسک ال ای دی تونلی اومگا لایت Omega light LED

» ماسک صورت و گردن LED گلد

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن