همه چیز درباره مزوتراپی

مزوتراپی یکی از راه‌­های درمان مربوط به پوست و مو است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. مزوتراپی مو تشکیل شده است از تعداد زیادی سوزن که مواد مورد نیاز مو مثل مواد بیولوژیکی، مواد معدنی و ویتامین­‌ها را وارد سر می­‌کند. مزوتراپی روشی درمانی و زیبایی است که در همه­‌ی کشورها انجام می­‌شود. مزوتراپی باعث رشد مو، تقویت مو، آبرسانی پوست و رفع چین و چروک‌­ها می‌­شود. مزوتراپی عملی است که در چندجلسه با فاصله زمانی مشخص بصورت مداوم باید انجام بگیرد و پس از پایان این جلسات می­‌توانیم شاهد تغییر نواحی آسیب دیده باشیم.

مزایای مزوتراپی

یکی از مزایای مزوتراپی جذب ویتامین‌­ها و موادی است که بدن با کمبود آن‌ها مواجه است. موادی که با قرص و دارو به بدن جذب نمی­‌شود، تنها می‌­توان از طریق تزریق آن‌ها را وارد بدن کرد. مزوتراپی علاوه بر انواع ویتامین­‌ها مواد گیاهی مفیدی مثل جیسینگ، رزماری، نخل اره­ای و جینکو بیلوبا را داراست که هرکدام به تنهایی بسیار کارآمد هستند. تزریق مواد باعث رشد موها، تقویت ریشه­‌های آن‌ها و سلامت­شان می­‌شود. انجام مزوتراپی نیازمند مجموعه مراقبت­‌هایی است که در صورت انجام آن‌ها پس از دوره درمان با نتیجه خوبی مواجه خواهید شدعوارض مزوتراپی

مزوتراپی یک روش درمانی­ ست که در ایران کمتر شناخته شده است. مزوتراپی یک روش درمان دائم نیست، بلکه این روش نیاز به تمدید دارد. مزوتراپی چونکه با سوزن­‌های ریزی تزریق را در سر انجام می­‌دهد، گاها می­‌تواند دردناک باشد و حساسیت­‌هایی نظیر خارش و درد را در سر بوجود آورد. پس از انجام مزوتراپی اگرچه مقدار مواد وارد شده زیاد باشد، باعث تورم در برخی از بخش­‌ها می­‌شود که آزاردهنده است. پس توصیه می­‌شود این عمل را نزد دکتری معتبر انجام دهید و از سلامت سوزن‌­های مزوتراپی اطمینان حاصل کنید.

هزینه مزوتراپی

مزوتراپی در چند رشته  مختلف کاربرد دارد. برای مثال مزوتراپی مو و مزوتراپی صورت قیمتشان با یکدیگر فرق دارند. هزینه مزوتراپی یکی از معیارهایی ست که در انتخاب افراد تاثیر دارد. هزینه مزوتراپی به شرایط فردی شخص، تعداد جلسات درمان بستگی دارد. اما هزینه مزوتراپی بر اساس مواد و ویتامین‌­هایی که وارد ناحیه آسیب دیده می­‌شود به صرفه و رضایت بخش است. اما افرادی که مزوتراپی انجام می­‌دهند باید در نظر داشته باشند که این درمان باید بصورت مداوم و پی در پی صورت بگیرد.

مزوتراپی با مو چه می کند؟

یکی از کارهایی که مزوتراپی با مو می­‌کند کراتین سازی در مو است. کراتین موادی است که در مو وجود دارد اما پس از مدتی سوختن موها بر اثر رنگ مو، سشوار کشیدن و اتو زدن مداوم موها و … باعث می­‌شود تا کراتین مو از بین برود. یکی از راه­‌های احیای آسیب­‌های مو مزوتراپی است که در این روش مواد مورد نیاز به مو می­‌رسد. این کار باعث افزایش ضخامت مو و احیای موهای آسیب دیده می­‌شود. این عمل با یکی دیگر از روش‌­های زیبایی به نام کراتین احیا نیز میسر می­‌شود. در این روش در برخی مواقع موها به شدت آسیب می‌­بینند.

مزوتراپی با پوست چه می‌کند

در مزوتراپی پوست با سوزن­‌های ریز مقادیری مواد مورد نیاز پوست مثل هیالورونیک‌اسید، انواع ویتامین­‌های مورد نیاز پوست و مواد معدنی به پوست تزریق می­‌شود. در این روش به جوان سازی پوست کمک می­‌شود. این روش تنها برای پوست صورت استفاده نمی‌­شود، بلکه برای پوست دست، خشکی­‌های پا، پوست سینه و … مورد مزوتراپی قرار می‌­گیرند. مواد مورد نیاز و تقویتی به چند روش در پوست قابل تزریق است. یک روش دستی و سنتی است و روش دیگر مزوتراپی است که روشی مدرن است.

مزوتراپی چقدر موثر است؟

مزوتراپی علاوه بر خاصیت زیبایی بخشی که در نواحی مختلف بدن دارد، خاصیت درمانی نیز دارد. این روش گاهی برای تسکین درد و آرام‌بخشی، جوان‌سازی پوست، سفت کردن و کشیدن پوست استفاده می­‌شود. مزوتراپی جای بخیه را نیز می­‌تواند از بین ببرد و با ویژگی‌­های خاصی که با تزریق مواد مورد نیاز بدن در نواحی مورد نیاز صورت می­‌گیرد، مزوتراپی می‌­تواند موثر باشد. هم­چنین با مزوتراپی می­‌توانید سلولیت‌­های انباشه شده در جاهای مختلف بدنتان را بردارید و از تجمع چربی‌­ها در نواحی مختلف جلوگیری کنید.

رفع چین و چروک صورت با مزوتراپی

در طول جلساتی که به دکتر مراجعه می­‌کنید، مواد موردنیاز پوست در عمق­های مختلفی وارد پوستتان می­‌شود. در طول جلسات درمانی شما پوست مورد بازسازی قرار می‌­گیرد. درصورتی که شما تنها یک بار به مزوتراپی مراجعه کنید ممکن است تا حدکمی نتیجه آن را مشاهده کنید اما موفقیت در این روش زمانی به دست می‌­آید که تا زمان رفع شدن کامل چین و چروک‌­ها با مراجعه به مزوتراپی به پوستتان کمک کنید. در مزوتراپی پوست با تزریق مواد مورد نیاز به زیر پوست باعث جمع شدن چربی زیر چروک‌­ها و در نتیجه رفع چین و چروک­‌ها می­‌شوید.

با مزوتراپی موهایی پرپشت داشته باشید

افراد روزانه مقدار زیادی از تارهای موی خودشان را از دست می­‌دهند. در افرادی که این امر شدیدتر باشد باید به دنبال علت گشت. علت کم مویی مبنی بر چند مورد است. گاهی ارثی، گاهی براساس نوع تغذیه ناسالم است و گاهی بخاطر مراقبت نکردن از مو است. امروزه برای درمان ریزش مو روش‌­های گوناگونی مثل قرص و دارو وجود دارد که دوره درمان بسیار طولانی است. مزوتراپی بعنوان روشی که خیلی زود عمل می­‌کند شناخته می­‌شود. ریزش مو که گاهی هورمونی است با مزوتراپی درمان و موهای آسیب دیده دوباره شروع به رشد می­‌کنند. تغییرات هورمونی و تغییر آب و هوا یکی از دلایل اصلی و مهم برای آسیب زدن به پوست و مو است که در مزوتراپی جبران می­‌شود.

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی علاوه بر رساندن مواد مغذی به موهای شما، برای آبرسانی پوست و شفافیت بخشی به پوست شما نیز مفید است. با استفاده از مزوتراپی سلولیت­‌های بدن شما که سخت­‌ترین بخش بدن شماست می­‌تواند شکسته شود و براحتی از بین برود. مزوتراپی همچنین کاربردهای دیگری مثل لیفت صورت، از بین بردن پف زیر چشم، رفع چاقی، از بین بردن غبغب و ترک‌­های ناشی از چاقی، لاغری یا بارداری و جای بخیه دارد. انجام مزوتراپی برای برخی از افراد ممنوع می­‌باشد. برای مثال بانوان باردار، افرادی با حساسیت‌­های خاص و آلرژی، بیماران سرطانی، بانوان شیرده، بیماران دیابتی نمی­‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند.

دوره‌ی نقاهت بعد از مزوتراپی

لازم است تا قبل از انجام مزوتراپی افراد مراقبت­‌هایی را انجام دهند. برای مثال چند روز قبل از مزوتراپی از مسکن­‌های قوی و آنتی بیوتیک‌­ها استفاده نشود. در دوران قاعدگی بعلت تغییر در سیستم بدن، توصیه می­‌شود افراد به مزوتراپی مراجعه نکنند. در دوران بارداری و شیردهی نیز این عمل اکیدا ممنوع می­‌باشد. پس از مزوتراپی لازم است تا از برخورد سطح موردنظر با آب داغ، مواد شوینده و شیمیایی جلوگیری شود. تا چند ساعت استحمام نکنید. از قرار گرفتن در زیر نور شدید آفتاب خودداری کنید و برای کاهش درد از کمپرس آب یخ و ماساژ استفاده کنید.

حساسیت‌های مزوتراپی

مزوتراپی در افرادی که دارای آلرژی و حساسیت­‌های مختلفی هستند اصلا توصیه نمی­‌شود. زیرا بروز حساسیت در مواجهه با مزوتراپی بصورت گوناگونی شکل می‌­دهد. در برخی مواقع به شکل خارش شدید، قرمزی و در نهایت کبودی و تغییر شکل، گاهی به شکل خون مردگی و تورم و در برخی مواقع حساسیت خودش را به شکل آنتی نشان می‌­دهد. یعنی تاثیر مزوتراپی را خنثی می­‌کند. که در هر صورت لازم است افراد حساسیت­‌های خودشان را بشناسند و درصورت امکان جایگزین­‌های مناسب تری را پیدا کنند.

مزوتراپی چگونه به روشن شدن پوست کمک می‌کند

مزوتراپی که در پوست تزریق می‌شود با هدف­‌های مختلفی درمان را شروع می‌­کند. یکی از گزینه‌­ها برای انجام مزوتراپی روشن شدن پوست است. در این روش روشن کننده‌­های پوستی با سوزن وارد سطحی از پوست می‌­شود و  در صورتی که ریشه‌­ی تیرگی در نقطه‌­ی خیلی پایینی قرار نگرفته باشد، با مزوتراپی می‌­توان پوست را روشن کرد. مواد موردنیاز پوست وارد لکه‌­های تیره می­‌شود و در صورت امکان آن‌­ها را روشن می­‌کند. اما در این روش بسته به نوع لکه و محل قرار گیری آن ممکن است پاسخ­‌های متنوعی را دریافت کنیم.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن