محصولات مناسب و مراحل مراقبت روزانه از پوست در روز و شب + “روتین پوست”

مراقبت روزانه از پوست در روز و شب از جمله مهم ترین و ضروری ترین کاری است که شما می‌بایست در جهت حفظ سلامت پوستتان انجام‌ دهید. چرا که پوست صورت از حساس ترین و آسیب پذیر ترین قسمت های بدن می‌باشد که علاوه بر مراقبت از آن باید محصولات با کیفیت و متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. حال سوال این است که چه محصولاتی برای مراقبت روزانه از پوست در زمان صبح و شب،مناسب است.

هدف از انجام مراقبت روزانه یا همان روتین پوست

هدف از انجام مراقبت های پوستی و رسیدگی به پوست صورت و بدن برای نگه داشتن پوست در بهترین حالت آن است. چرا که پوست صورت به مرور زمان در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، رادیکال های آزاد، آلودگی آب و هوا و همچنین افزایش سن، دچار آسیب های فراوانی میشود. علاوه بر این ژنتیک، سبک زندگی و عادات غذایی (نوع رژیم غذایی) در حفظ سلامت پوست بسیار موثر خواهد بود.

 نکته قابل توجه این است که باید در مراقبت از پوست خود بسیار صبور باشید و حوصله به خرج دهید. در حال حاضر علاوه بر محصولات مراقبت از پوست، روش های جوانسازی بسیار موثری مانند میکرودرم، هیدرودرم، فیشیال و پاکسازی، هایفوتراپی و غیره وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز پوستتان در کنار روتین پوستی از آن ها بهره‌مند شوید.

تشخیص نوع پوست

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب محصولات مراقبت از پوست و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی می بایست با نوع پوست صورت خود را تشخیص دهید.

پوست نرمال و معمولی

کسانی که پوست آنها از جنس نرمال و معمولی می باشد اغلب رنگ پوست آنها یک دست و طراوت طبیعی دارد. با افزایش یا کاهش چربی و رطوبت مواجه نمی شوند و چربی صورت آنها متعادل است. در این نوع پوست ها منافذ به سختی دیده می‌شود.

پوست خشک

در واقع خشکی پوست نوعی بیماری پوستی به شمار می‌آید به طوری که پوست افراد توانایی حفظ رطوبت را نداشته و بیش از اندازه رطوبت و آب از دست می‌دهد. افراد دارای پوست خشک به سادگی دچاره پوسته پوسته شدن، خارش، التهاب، قرمزی و چین و چروک خواهند شد. مراقبت روزانه از پوست یا انجام روتین پوستی در این نوع افراد به شدت لازم و ضروری است.

پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند پوست آنها به دلیل ترشح بیش از اندازه چربی مستعد آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفید می‌باشد. افراد منافذ باز دارند و پوست آنها اغلب برق میزند.

» بهترین محصولات روتین پوست چرب

پوست مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند از چربی موجود در نواحی بینی، پیشانی، گونه ها و گاهی چانه شکایت دارند و بقیه قسمت های صورتشان حالت خشک و نرمال دارد. منافذ باز، براق شدن نواحی گفته شده و ایجاد جوش و آکنه در این ناحیه ها از جمله مشکلات افراد داری پوست مختلط است.

مراحل انجام مراقبت روزانه از پوست و انجام روتین پوست

روتین پوست توجه به نوع پوست افراد متفاوت خواهد بود اما به صورت کلی دارای ۳ مرحله زیر است:

  1. پاکسازی و شستشوی کامل صورت
  2. استفاده از تونر به جهت تعادل پوست
  3. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

در حال حاضر محصول مراقبتی پوستی در بازار وجود ندارد که اثر لحظه ای و آنی داشته باشد به همین دلیل می‌بایست مراقبت روزانه از پوست و همچنین انجام روتین پوست به صورت مرتب و مداوم انجام شود تا نتایج اثربخشی داشته باشد. به طور مثال اگر روزانه یک الی دو مرتبه به مدت حداقل شش هفته مراقبت از پوست خود را توسط محصولات مناسب انجام دهید متوجه تغییرات قابل توجهی خواهید شد.

مراقبت روتین پوست در روز

مهمترین مرحله از مراحل مراقبت روزانه از پوست در طول روز با هدف جلوگیری و حفاظت از پوست در برابر آسیب های احتمالی است. چرا که پوست در طول روز در معرض اشعه آفتاب، رادیکال های ازاد و آلودگی هوا است.

مراحل روتین پوست در روز به شرح زیر است:

  1. پاک کردن صورت با محصولات بر پایه آب مانند میسلار واتر
  2. شستشوی صورت با شوینده مناسب با نوع پوست
  3. استفاده از تونر
  4. کرم دور چشم
  5. استفاده از کرم های تخصصی آبرسان و مرطوب کننده
  6. استفاده از کرم ضدآفتاب

» تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

مراحل روتین پوست در شب

  1. پاکسازی صورت با محلول پاک کننده
  2. شستشو با پن، فوم یا ژل شستشو دهنده
  3. استفاده از تونر به جهت پاکسازی عمیق و تعادل پوست
  4. کرم دور چشم
  5. سرم ها یا کرم های ضد چین و چروک مخصوص شب
  6. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده
دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه
تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن