فواید ماساژ صورت با یخ + نکات مهم و عوارض جانبی آن

ماساژ صورت با یخ

شاید برایتان جالب باشد که یخ میتواند برای پوست شما معجزه کند! ماساژ صورت با یخ موضوعی است که ما در این مطلب بدان پرداخته‌ایم. پوست صورت یکی از نواحی حساس بدن است که مراقبت های اصولی را می‌طلبد. به همین دلیل روش های بسیاری برای مراقبت وجود دارد که یکی از این روش های معجزه گر، ماساژ صورت با یخ می باشد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با فواید ماساژ صورت با یخ آشنا شوید.

یخ و شادابی پوست

کمتر کسی را میتوان یافت که به مراقبت از پوست خود اهمیتی ندهد، توجه به این مورد به خصوص برای خانم ها صدق میکند. یخ درمانی یکی از روش های معجزه گر است که برای شادابی پوست بسیار حائز اهمیت است و استفاده از آن تغییرات زیادی را بر روی پوست شما نمایان خواهد کرد. در واقع باید گفت که در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست و محصولات پاکسازی و فیشیال پوست، ماساژ گوی یخی، صورتی شاداب و پوستی روشن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه فواید ماساژ صورت با یخ یا گوی های یخی را شرح داده‌ایم.

فواید ماساژ صورت با یخ

یخ برای پوست معجزه  میکند و استفاده از آن هزینه ای نخواهد داشت. برخی از فواید استفاده از یخ به شرح زیر است:

لیفت صورت با یخ: گذاشتن یخ به افزایش گردش خون پوست صورت کمک بزرگی می کند. به عبارتی دیگر، استفاده از یخ مواد و اکسیژن بیشتری به سلول های پوستی می رساند و خود به عقب انداختن روند پیری پوست کمک می کند. بدین منظور کافیست هر شب قبل از خواب چند قطعه یخ را به مدت ۵ دقیقه به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

چاقی صورت: کمپرس یخ برای صورت معجزه آفرینی می کند. اگر صورتی استخوانی و لاغر دارید کافیست هر روز به مدت ۵ دقیقه پوست خود را به صورت دورانی از پایین به بالا با کمپرس یخ ماساژ دهید. توصیه کارشناسان پوست به شما این است که این مورد را بیشتر پس از دوش آب گرم انجام دهید زیرا چربی بیشتری زیر پوست شما جمع شده است.

» خرید ماساژور دستی آیس رولر توپی (گوی یخی) Ice Roller

رفع تیرگی و پف زیر چشم: اگر چشمانی خسته و پف آلود دارید و از این وضع خسته شده اید، یخ برای شما معجزه می‌کند. بدین منظور تکه یخی را داخل پارچه ای قرار داده و به آرامی زیر چشم خود حرکت دهید.

روشن شدن پوست: حتما برای همه شما پیش آمده است که برای روشن شدن پوست استفاده از انواع ماسک صورت، محصولات مراقبت پوستی و غیره پیشنهاد شده باشد. اما جالب است بدانید که با یخ می توانید پوست خود را روشن کنید. همان طور که گفتیم استفاده از یخ خون رسانی به پوست را بیشتر می کند، همین امر به روشن شدن و درخشانی پوست کمک موثری خواهد کرد.

درمان جوش صورت: میکرودرم ابریژن یکی از روش های درمان جوش صورت است ولی باید خاطر نشان کرد که یخ می تواند به رفع آکنه و جوش صورت شما کمک کند. بدین منظور روزانه ۱ الی ۲ دقیقه یخ را بر روی جوش های خود ماساژ دهید تا تغییراتی را شاهد باشید.

بستن منافذ پوست: یکی از مهمترین فواید ماساژ صورت با یخ، جوانسازی پوست است. در واقع، این امر به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک کرده و با کنترل میزان چربی به جوانسازی و کاهش چین و چروک منجر خواهد شد.

تنظیم چربی پوست: ترشح بیش از حد چربی به ایجاد آکنه و ایجاد لک منجر می شود. اما شما میتوانید برای کاهش این امر، تکه های یخ را بر روی صورت خود ماساژ دهید تا چربی پوست خود را کنترل نمایید.

کمک به جذب بهتر محصولات مراقبت پوست: یخ به خونرسانی بیشتر پوست کمک می کند. اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می دهید و از محصولات مراقبت پوست چون کرم شب و کرم تغذیه پوست استفاده می کنید؛ ماساژ صورت با یخ اثرات بهتری را برای جذب بهتر این محصولات به همراه خواهد داشت. همچنین جالب است بدانید قبل از شروع میکاپ و پرایمر نیز می‌توانید از یخ بهره ببرید. استفاده از این امر، به ماندگاری بیشتر آرایش روی صورت کمک می کند و منافذ باز پوست را می‌بندد.

نکات مهم در مورد ماساژ صورت با یخ

همان طور که تا اینجای مطلب خواندید، ماساژ یخ بر روی صورت فواید بیشماری دارد. اما در کنار این موارد شما می توانید برای کاهش درد و التهاب ناشی از اپیلاسیون، درمان آفتاب سوختگی و غیره نیز از یخ بهره مند شوید. اما نکته ای که لازم است در تمامی موارد رعایت کنید این است که:

هرگز یخ را به صورت مستقیم روی پوست خود قرار ندهید و حتما آن را داخل پارچه ای قرار دهید.

عوارض جانبی ماساژ صورت با یخ

همانطور که میدانید اگر هر روش درمان و مراقبت از پوست به درستی انجام نشود ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشد. سرما درمانی جدا از این مقوله نیست و باید به درستی انجام شود تا از یکسری خطرات چون سوختگی، سرمازدگی و آسیب عصبی پیشگیری شود. بدین منظور توصیه می‌شود به نکات ذیل دقت فرمایید:

سرمادرمانی برای پوست های کمرنگ گزینه خوبی است زیرا افراد با پوست های تیره یا برنزه شاهد تغییر رنگ پوست خود خواهند بود.

اگر پوست حساسی دارید و به تغییرات دمایی سریعا واکنش نشان می‌دهد (پوست های مستعد روزاسه و کهیر سرد) بهتر است از سرما درمانی خودداری کنید.چنین افرادی بهتر است تکه ای یخ را روی سقف دهان خود قرار دهند و برافروختگی پوست خود را به حداقل برسانند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس گفته دکتر فوسکو: سقف دهان ناحیه ای است که گیرندگی بالایی دارد و اگر خنک شود رگ های خونی صورت را منقبض خواهد کرد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

citycons-bag کارایی بهتر در اپلیکیشن دانلود برنامه
تماس واتساپ دانلود اپلیکیشن